• Sagalin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag  har ätit LCHF sen januari 2008, vore kul att kolla mina värden.

Om jag ringer ner till VC och vill beställa tid är det kolesterol, blodfetter, eller är något mer jag "behöver" kolla upp?

• Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-08-26 16:27:46 följande:
    Köp stickor och testa. Känner du att din kropp är i balans eller är du sugen att äta på kvällarna tex? Jag har haft ett jäkla sug på kvällarna och det ska bli intressant att se om det försvinner nu när jag äter lite mer kolisar. Men jag kör ju fortfarande strikt LCHF, men äter lite mer grönsaker. 
    Intressant, jag har trott att mitt sug på kvällarna är för att jag ätit för mycket kolisar tidigare på dagen,  inte tvärtom!

Jag ska kanske ta och köpa stickor och testa hur jag ligger till.
  • Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-08-28 18:55:53 följande:
    Riktigt dåligt faktiskt. Tydligen hade de utlovat betalning per sidvisning enligt avtal, men inte betalt ut en krona. Och att bara stänga ner bloggen med allt hennes material. Nåja, hon klarar sig nog. Men det känns dåligt skött!
    Ja jag läste det. 
    Jag gillar Martina och är glad att hon fortsätter blogga. 
  • Sagalin
    Spana skrev 2012-08-29 04:50:39 följande:
    Hur "illa" är det att äta något med 7gr kh/100gr? 

Hittade en färdig soppa som är så god. Vet inte om jag har samvete att äta den bara... Rynkar på näsan   
     Det beror ju helt klart på mängden du kommer att äta Skrattande
    Äter du tex di 3dl är det 21g kolhydrater, lite mycket för en lunch/middag.
  • Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-08-30 11:46:23 följande:
    Klöktes?! Är det något dialektalt?
    Haha, jag förstod direkt vad hon menade, men så är jag smålänning också.
    Att "klökas" (med långt ööö), är att ulka sig. 

Röset är ett bra ord också, tex °"idag det röset ute" = idag är det kylig och ruggigt väder är
  • Sagalin
    Lilla kakan skrev 2012-09-03 13:20:45 följande:
    Nu kan jag vara ute och cykla, men jag TROR att t.ex. morfin sänker blodsockret, och det skulle ju kunna vara en anledning till varför det rekommenderas att man äter bloodsockerhöjande före och efter op.
    Så du bör nog gå på deras rek. Vilken mat vågar jag då inte säga dock

Har bara sjuuuukt nice rus-minnen av de 2 ggr jag fått morfin (ett armbrott samt efter ks)
    Jag opererades och sövdes i våras, fick morfin efteråt.

Åt som vanligt mina ägg +smör på morgonen.
    Efter uppvak tog jag knäckebröd med smör och pålägg, mådde kanon.

• Sagalin

Ni som dricker MBC, dricker ni det direkt på morgonen eller väntar ni någon timme och dricker det till frukost?

Jag brukar dricka kaffe med kokosfett (ca 1tsk) på morgonen och sen äta 1kokt ägg med smör kl 09.00 på jobbet -funderar på hur man ska lägga upp det hela om man ska dricka MBC på morgonen. 

• Sagalin

Jag gjorde min första MBC idag och drack på morgonen. När kl var 09 och det var frukost var jag nära på att äta mitt ägg med smör men jag kände efter om jag var hungrig och det var jag inte. Kl 10.30 kände jag ett sug men jag hann inte gå iväg och rätt vad det var så var kl 13.15 och arbetsdagen var slut.

Martina 76 skrev 2012-09-07 10:06:48 följande:
    Jag tar em MBC varje morgon och oftast en på em när jag kommer hem också. Jag har ca 20g smör och 10g kokosfett. Fasen vad det sätter fart på förbränningen!
    Dricker du enbart MBC på dagen och äter 1ggn/dag eller har jag fattat fel?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**