• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-06-01 20:28:43 följande:
    Cayenne har jag provat på, gott med lite sting!
    Ska testa nästa gång! =)
  • PikkuMyy
    EEE skrev 2012-06-02 00:16:56 följande:
    Oj vad glad jag blev vid invägningen idag! 56,7 stod vågen på i morse och nu är jag bara hekton ifrån mitt delmål! Har inte vägt så här lite sedan 2009(inskrivningsvikt med barn nummer ett)! Jag trodde knappt mina ögon för just nu tycker jag att allt jag gjort eller inte gjort tala för en viktuppgång istället.

Jag har bytt ut grädden i kaffet till äggmjölk och jag tror faktiskt att den gör att jag känner mig mätt längre! Numer äter jag alltid min frukost när mina barn äter sin lunch.  

Hade tänkt baka pumpafröbrödet men har snart ätit upp alla frön som jag lägger på min soyghurt, mums! 
    Va roligt,grattis! Och va roligt att du tycker att äggmjölk funkar istället för grädde. Jag har inte alls klarat av det men hittat soyamjölk utan sötning, 0,2%kh! I sig gillar jag äggmjölk men dessvärre INTE i kaffe... *petig,kräsen,kinkig* Glad
  • PikkuMyy
    Hoppet 3 skrev 2012-06-02 11:51:20 följande:
    Har hört och läst om just sojaprodukter ihop med LCHF.
    Man får ju alltid göra så som man själv vill .

Hittade en länk som kanske är intressant att läsa om just soja.
    kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713a52b9c...

Kör hårt och ta de som passar dig bäst.Solig 
    Men fy...Lät ju inge vidare...Tungan ute.Blir nog en funderare om jag ska skippa soyamjölken eller inte. Men va tusan ska man ha i sitt kaffe istället då? Dricker några koppar om dagen så det blir för mycket kh med grädde känner jag. Plus att jag har bestämt att dra ner ordentligt på mejerivarorna för att komma ur min viktplatå... 
  • PikkuMyy
    PikkuMyy skrev 2012-05-31 18:58:26 följande:
    Hittade ett recept på lchf glass med cookie dough...Låter gudomligt gott! Fredagsmys säger jag bara!!! Flört

frokenfrau.blogspot.se/2011/09/en-ljuvligt-go...
    Provade detta recept o måste varna andra... Själva cookie doughen-inte värt besväret! Resten av glassen var också en rejäl besvikelse. MEN å andra sidan hade jag inget björksocker som det skulle va enl receptet (vet inte ens vad björksocker är...????) hade sötning istället. Så om nån sitter på ett nästan-vanlig-glass-recept skulle jag bli såååå glad om jag fick ta del av det...!Flört
  • PikkuMyy
    tiiitti skrev 2012-06-03 21:52:50 följande:
    Ja de brukar bero på att man har brist på något, som man kan få av lchf. kommer tyvärr inte ihåg vad det va..
    magnesium...?
  • PikkuMyy

Min karl kom hem med salami med 0% kh! Ett finskt märke som heter kotivara. God är den också! Snacka om att han fick pluspoäng!Flört Så nu snaskar jag med gott samvete!

• PikkuMyy
    ollebulle86 skrev 2012-06-04 21:57:39 följande:
    Min stora last nu är cola zero. Det triggar inte suget utan hjälper mej väl snarare att stå emot andra sug lite. Men jag gillar inte att jag börjat dricka det.
    Hellre det dock än en massa annat känner jag.
    Jag har pepsi max som älsklingsdricka jag... Om jag inte är helt ute o cyklar så KAN aspartam, acesulfam K och sucralos höja insulinet OM man är känslig...Så jag har mitt som "lyx".Eller rättare sagt, försöker ha som lyx =) Resonerar som du,hellre det än att man ska falla för nån otillåten frestelse!
  • PikkuMyy
    Boost skrev 2012-06-04 22:01:47 följande:
    Finska korvar är bäst :)!!
    Kan inte annat än hålla med! =)
  • PikkuMyy
    Boost skrev 2012-06-04 22:03:57 följande:
    Ogillar dessa dagar i månaden :( Har det nu och jag blir extremt sugen på saker, vill äta även fast jag är proppmätt etc.
    Får trösta mig med att jag åtminstonde valt godkända saker ur LCHF perspektiv. 
    Själv har jag fyllt kylen med bounty...o till min STORA förskräckelse är de förbannat goda! Även om jag "råkade! ha i dubbla vätskemängden...Och jag som inte är så himla förtjust i "riktig" bounty! Flört
  • PikkuMyy

Så nöjd! Fuskat, dock inom lchf men ändå pekar vågen neråt igen. 87,1kg. Fy fan...att man är "nöjd" med det...? Nä, nöjd är jag inte med vikten,men att det går ner! Provade ett par byxor som jag beställde förra sommaren men då var de alldeles för små. Jag kunde inte ens dra dem upp till midjan. De va på rea så själva returavgiften va dyrare än va jag skulle få tillbaka så jag behöll dem. Iaf så fick jag dem på mig! De sitter förvisso TAJT men ändå!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**