• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-04-09 21:15:53 följande:
    Läser, känner mig som en fet padda... å går vidare till nästa tråd. Gråter Återkommer..... typ jättesnart. Ska bara köra pittyparty lite till...
    Kämpa på *kram*
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-09 22:06:14 följande:
    Inget bakpulver alltså?
    Jag tror inte att du, om du håller igång i den omfattningen som jag har fått för mig, ska behöva gå så här lågt! Men det finns ju ett par varianter av LCHF med ändringar som ändå är rätt så vanliga. Vissa måste dra ner på mejeri, vissa måste dra ner och köra mer medelfettsvarianter, vissa får minska på allt och hamna närmre 80/80/20. De 2 sista kan ju ha lite med varandra att göra såklart, om man ser till att man mha medelfettsprodukter minskar kaloriintaget.

Som jag sagt tidigare så kan du ju alltid testa att gå ner till ca 10 gram per dag i ett par veckor och se om det gör nån skillnad. Det är ju inte säkert!
    JAg tycker att dessa våfflor blev goda (med lite kardemumma i, vaniljpulver är nog också passande, om man vill ha "söta" våfflor) www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-09 22:17:48 följande:
    Undrar om det inte var det jag använde... Fast jag har för mig att jag hade mer bakpulver i... hmm...

Ett problem jag hade med min våffelsmet var att den inte stelnade tillräckligt fort, utan den rann ut ur våffeljärnet :-/ det var därför jag tänkte att man borde kunna ta samma smet som till våfflorna och göra i plättjärn istället. ingenstans för smeten att rinna över. saknade att dom var frasiga, jag hatar egentligen mjuka våfflor. men med lite extra salt i, och sen att man använder dom som "wraps" eller så istället, till mums fyllning. Det kan jag absolut tänka mig till helgens frukost eller sådär!  
    Jo, det är ju typ samma recept som frokenfrau.blogspot.com/2011/02/kycklingwraps.html lite annorlunda proportioner bara. Wrapen blir mer fast medan våfflorna blir sladdrigare.

Jag tyckte att våfflorna växte väldigt mycket i järnet, så de rann över lite grann för mig med. Jag tycker inte om frasiga våfflor, så dessa passade mig bra

Hmm, undrar om jag inte ska göra lite pannkakor i kväll...
  • Denebola

Testade ett mellanting, dvs mer fiberhusk. Och så lite freebase med kokosflingor, gott blev det i alla fall! Till blev det CF blandat med några blåbär och vaniljpulver.

2 ägg
    1 dl vispgrädde
    drygt ½ msk fiberhusk
    ½ dl kokosflingor

• Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-04-10 10:40:45 följande:
    Bandit skrev i tråden lchf del 2 men jag länka hit ,men jag kopierade hennes text hon skrev så här.
    Det gjorde hon ju själv igår
  • Denebola
    Apropå Cocosa mm, just nu är det gratis frakt hos bodystore.com om man angiver springtime som rabattkod (fram till sista april).
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-04-11 16:26:05 följande:
    Jag måste bara fråga vad sjutton betyder :S ?
    Det används i glada sammanhang och i ledsna och inte alls där det ibland passar att ha någon slags smiley symbol. Så jag har inte lyckats klura ut det själv
    yena89 skrev 2011-04-11 16:29:29 följande:
    :S betyder typ "förvirrad" eller "oj vad konstigt detta var" typ xD kan inte förklara bättre.
    Och *S* betyder skratt(ar), om det kanske är det du sett i glada sammanhang Emma.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-11 17:42:36 följande:
    Jag är så jävla ARG!!

Fick brev idag om dotterns förskoleklassplacering! Hade mailat rektorn om att Alice vill gå i samma klass som iaf EN av sina bästisar. Nu får hon gå i en klass där hon typ känner några, men inga som hon leker med. Jag är så arg att jag kokar, rektorn svarade i mailet jag skickade i februari att hon minsann skulle ta hänsyn till våra önskemål, och det var verkligen inga överdrivna önskemål.

Har mailat rektorn nu (på ett mycket artigt vis). Sista ordet är inte sagt, det kan jag lova.

*ryker ur öronen* 
    Meh! Skrikandes Hoppas rektorn kommer till sans!
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-11 17:46:13 följande:
    Ja, annars ska hon få veta vem hon har att göra med. Stackars tant, haha.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-11 21:35:35 följande:
    Jag vet PRECIS hur du känner. I helgen har jag ätit ½ rör Pringles, ½ påse dillchips,  sammanlagt 1 burk B&Jglass, godis, klyftpotatis, bakelse, juice, bröd.... you name it. Kolhydratsbaksmälla så det skriker - och ja, jag föll tillbaka i sjukt ätbeteende. Men skillnaden är iaf att det inte fortsätter i dagar eller veckor...

Idag har jag ätit:

Fr: frökex m Bregott havssalt och gräddost
    Lu: pofiberpanerad torsk, broccoli och cf/majjo-sås m dill.
    Mi: "paj" - typ quiche men utan deg förstås.
    Kväll: ca 15 stycken jordnötter

Back on track! 
    Härligt att du är tillbaka på banan, bra jobbat
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**