Ninis skrev 2012-04-10 16:42:47 följande:
www.alltforforaldrar.se/56kilo/periodisk-fast.../
Även Åse kör periodisk fasta.
Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra Warrior diet eller 16/8-fastan.
Om man kör 16/8-fastan måste jag nog göra avsteg på lördagar för då kör jag Bodypump kl 9 och Sh´bam kl 10. Tränar i 1 timme och 45 minuter. Jag tror inte jag skulle fixa det utan att äta någonting alls innan. Enda dagen i veckan då jag tränar på morgonen.
På tisdagar kör jag spinning kl 11:30-12:15. Tror ni man klarar att köra spinningen utan att käka något? Jag gjorde ju iofs det förra veckan när jag körde Jonas fasta.
Martina76,
Hur länge ska du köra Warrior diet? Under en begränsad period eller alltid?
Jag tänker köra tillsvidare. Det lär väl inte bli 100% av dagarna för då blir man ju helt asocial, men iaf 6 dagar i veckan. I och med att man inte fastar känns det lättare att genomföra. När jag är på jobbet har jag inga problem att låta bli att äta. På gymmet blir jag f-n stark som en oxe!!! Igår körde jag 45 min på gymmet och sen en intensivspinning på det och det gick hur bra som helst!! I förrgår var jag ute och sprang en mil med bara ett ägg i magen.
Att äta stup i kvarten verkar iaf enligt min egen erfarenhet så här långt överskattat - även i samband med träning.
Ponera att du väger 60 kg och har 25% fett, dvs 15 kg fett. Ett kg fettvävnad innehåller ca 8.000 kcal energi. Mao har denna person 120.000 kcal på lager!!!!