**Den stora feta LCHF-tråden**
Gjorde lchf ischoklad härom veckan och det får jag faktiskt i mig utan problem.

Har kört i snart 10 veckor och har stadigt gått ner 0,5 kg i veckan.
Grattis till viktminskningen

Inte riktat till någon speciell utan mer en reflektion av saker jag läser och hör om lchf.
För det första: 0-20 gram kh per dag räknas som strikt lchf, och jag tror att de flesta räknar intag upp till 100 gram kh per dag som lchf-kost.
Att börja sitt lchf-liv med att börja räkna mängden protein och kalorier tror jag är onödigt! Dels för att kroppen tar en tid på sig att ställa om sig och dels för att det är olika från person till person beroende på startvikt, hormonbalans, ämnesomsättning, hur mycket man rör sig, om man svältbantat tidigare osv osv...
Man måste låta det få ta sin tid. När kroppen ställt om sig kan man känna hunger och mättnad på ett helt annat sätt än tidigare. Fram tills dess är det bättre att äta sig mätt på fett och proteiner trots att det den dagen blev fler kalorier och mer proetin än man tänkt. Om man ätit lchf i några månader genom att hålla sig till kött/fisk/ägg, ovanjord-grönsaker, fullfeta mejerier och nyttiga fetter och ändå inte går ner i vikt eller hamnar på en långdragen och envis platå, då kan man börja räkna på vad man äter och ändra kosten. Men inte efter bara några veckor.
Så tänker jag.