lillabebben skrev 2011-05-12 14:01:19 följande:
Jo, jag tror du kan ha rätt. Kanske borde jag ligga under 20 ändå nu i början för att kroppen ska få ställa om ordentligt. 40-60 g om dagen tillåter ju en hel del extra som jag egentligen inte behöver. Har inte så mycket kolisar i maten utan "unnar" mig istället lite extra choklad eller hallon - vilken kanske håller sötsuget vid liv?
Vad tycks om min mat idag? Om nån orkar kommentera...
Frukost: Kokt ägg mosat i lite smör. Makrill i tomatsås. Kaffe med liiite grädde.
Lunch: Köttfärssås gjord på köttfärs, lök, vitlök, zucchini, lite paprika, svamp, creme fraiche (onte så mycket dock) , krossade tomater och lite riven västerbottenost. Broccoli till det.
Mellis (ok, här kommer frosseriet

) : Kaffe, 1/2dl grädde med 1/2 dl färska hallon. Två rutor mörk choklad. Tre skivor ost som råkade slinka ner när jag gjorde en smörgås till tvååringen.
Middag: Lax i ugn med sås på creme fraiche, hackad rödlök och färska örter. Kokt sparris till det - potatis till resten av gänget.
Kvällsfika: En kopp té med 1-2 finncrisp med smör och ost.
Äter jag alldeles för mycket? Vill ju som sagt inte gå ner i vikt men det känns ändå som att jag svullar. Maten skiljer sig dock inte så mycket från hur jag åt tidigare - bara pasta/ris/potatis som är borta och så fikabrödet då så klart....

Jag hade skippat finn-crispen. i 2 st är det 8 gram carbs bara det...
vad är det för choklad? I Lindts 90% är de 1,4 gram carbs/ruta, men i en 70%choklad så kan det vara 4-5.....
Bortsett från finncrispen så ser det väl bra ut, just eftersom du inte ska gå ner...