• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

kittycat:  Jag vet EXAKT hur du känner. Exakt.

Been there, done that. Det blir bättre, men när man är mitt i det, kan man inte tänka klart.

Jag skickar en megakram!!! Hjärta 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-05-11 23:01:16 följande:
    På måndag SKA jag ha gått ner i vikt förresten. Har bestämt att så bara måste det bli! Ska inte fuska (vad jag vet iaf) innan dess, och det bara SKA ju ge resulat att äta som jag gör nu! Jag är så himla nära nästa stora mål nu, och har kämpat i 8-9 månader med detta delmål!!! 

Förresten, min semester-noja har börjat komma nu! Vi åker mycket med husvagnen och det är mycket utemat och mycket parker med tillhörande dålig matalternativ!! Hur brukar ni ha det? Hemma är det ju inga störra problem bara för att det råkar vara semester.... 
    Hmm... semestermat-ångest, den har jag redan. Vi är inga husvagnsmänniskor, men ändå. Vi ska 4-5 dagar till Gränna/Visingsö/ev glasriket osv... Jag FASAR!!!

Och sambon och jag ska 1 v till Mallis när Alice är hos Erik. Jag fasar ännu mer!!

Och det jag är allra mest rädd för är *spelar läskig musik* ....... FRUKOSTBUFFÈN!! Ja, det finns ägg och bacon.... men nybakat brööööööd - min värsta carb-fiende.... *gråååååt*.....

Men jag har ju ingen lust att bli lös i magen på semestern, det borde stoppa mig från brödintag, haha  
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-12 13:04:32 följande:
    jag är sugen på något sött vad ska jag äta ???
    ost eller nåt protein. INTE nåt sött.
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-12 13:04:32 följande:
    jag är sugen på något sött vad ska jag äta ???
    eller en sked kokosfett.
  • Linda1976
    lillabebben skrev 2011-05-12 14:01:19 följande:
    Jo, jag tror du kan ha rätt. Kanske borde jag ligga under 20 ändå nu i början för att kroppen ska få ställa om ordentligt. 40-60 g om dagen tillåter ju en hel del extra som jag egentligen inte behöver. Har inte så mycket kolisar i maten utan "unnar" mig istället lite extra choklad eller hallon - vilken kanske håller sötsuget vid liv?

Vad tycks om min mat idag? Om nån orkar kommentera...

Frukost: Kokt ägg mosat i lite smör. Makrill i tomatsås. Kaffe med liiite grädde.

Lunch: Köttfärssås gjord på köttfärs, lök, vitlök, zucchini, lite paprika, svamp, creme fraiche (onte så mycket dock) , krossade tomater och lite riven västerbottenost. Broccoli till det.

Mellis (ok, här kommer frosserietSkäms) : Kaffe, 1/2dl grädde med 1/2 dl färska hallon. Två rutor mörk choklad. Tre skivor ost som råkade slinka ner när jag gjorde en smörgås till tvååringen.

Middag: Lax i ugn med sås på creme fraiche, hackad rödlök och färska örter. Kokt sparris till det - potatis till resten av gänget.

Kvällsfika: En kopp té med 1-2 finncrisp med smör och ost.

Äter jag alldeles för mycket? Vill ju som sagt inte gå ner i vikt men det känns ändå som att jag svullar. Maten skiljer sig dock inte så mycket från hur jag åt tidigare - bara pasta/ris/potatis som är borta och så fikabrödet då så klart....Flört
    Jag hade skippat finn-crispen. i 2 st är det 8 gram carbs bara det...

vad är det för choklad? I Lindts 90% är de 1,4 gram carbs/ruta, men i en 70%choklad så kan det vara 4-5.....

Bortsett från finncrispen så ser det väl bra ut, just eftersom du inte ska gå ner...  
  • Linda1976
    lillabebben skrev 2011-05-12 14:17:02 följande:
    Har letat efter Lindt 90% men hittar den inte så jag kör på Marabou 86%. Blir 4,7 g för två rutor. Ja, finncrispen är lite förrädiska men jag vill ha något till mitt té. Förut åt jag två mackor varje kväll. Wasa fiber plus innehåller 5g per skiva men då får jag ju mera bröd så det räcker med en skiva. Kan det vara bättre tro?
    Lindts 90 köper vi på Ica Maxi.

Baka frökex av nåt slag så kan du äta lite mer och ändå inte få dig en massa carbs. I rawfoodkexet som finns i receptråden är det inte mer än 4 gram i en rätt så stor bit, som tar ett tag att tugga i sig. En finncrisp sväljer man på 2 tuggor  
  • Linda1976

Glufsglufs...

*MÖLAR IN BOUNTY*

Glufs glufs....

Jag ska aldrig göra Bounty mer.... ELLER GÖRA DEM VARJE DAG!!! Gah...

Är det någon som näringsberäknat dem? 

• Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-05-12 21:59:00 följande:
    Jag fick ut 30st av kokossmeten fick använda en kaka plus 2 extrabitar till chokladen. Då borde jag ha mindre än 1g/bounty eller hmm?
    Jag vet inte riktigt hur många det blev.... Men jag åt några stora skedar av smeten när den stod på kylning. men de klara bountysarna är väl ca 2*3 cm ungefär. Vi tog 50/50 av Lindts 90 och 70...
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-05-12 21:55:12 följande:
    Hela min sats hamnar iaf på 17g så även om man slurpar i sig hela, vilket man knappast orkar, så är det nog inge farligt ^^
    Använder du receptet från "Bakglädje"/lchfrecept.se Men hur kan det bara bli 17 i hela...

200 gram Icas ekokokos= 3 gram (om det nu stämmer Foten i munnen 
    1 dl kokosmjölk = 1,5 gram (Kung markatta)
    1 dl grädde = 3 gram
    sukrin (noll, typ)
    kokosfett - noll
    100 gram 90%= 14 gram
    50 gram 70% = 15 gram (kanske?)

Nu fastnade ju väldigt mycket chokald i skålen vi doppade dem i iofs... Men då blir det ju hm....typ 38 i hela.... och 30 st så ja - det borde ju stämma med 1 gram/bounty. Då har jag dessutom räknat rätt högt på chokladen. Kanske bara ska ta 90% nästa gång så blir det bättre...

Men det är ju så gott, så jag vågar knappt igen! 
  • Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-05-12 22:08:28 följande:
    Jag tog iskubsformen till några 13st sen blev det mozartkulornas storlek, det var nog därför jag fick många. Nästa gång ska jag göra större så det blir mindre choklad blir så torrt. Lindts 90%. vad innehåller den för kolisar/100g?
    14 gram/100 gram

YENA: Jaha, du gör ½ sats - ja då stämmer ju våra uträkningar överens! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**