• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tack för positiv feedback. Nya tag idag o dröjjer nog till jag vill ha annat än lchf. Har mått fruktansvärt illa i natt.

• Linda5
    Allrona skrev 2012-08-21 13:59:39 följande:

Jag åker också på all inclusive om några veckor och planerar inte göra några större avsteg där. Buffemat och hotellfrukost brukar ju passa perfekt när man äter lchf jag tänker så att på semestern vill jag må så bra som möjligt för att kunna njuta av semestern och jag mår absolut bäst när jag äter lchf
    Mitt LCHF liv började på All inclusive resa. Åt bara det jag gillade mest skinkor, ostar m.m. Tänkte att bröd o potatis kan jag äta hemma och när jag kom hem 1 vecka senare hade jag gått ner 5kg. Detta sporrade mig så pass att jag började på riktigt o är nu 15kg lättare än för 6 månader sedan.

• Linda5
    Yosa skrev 2012-08-21 19:19:13 följande:

Dit vi ska var vi även förra året så jag anatar att maten är sig ganska lik mot hur det såg ut då. Jag tänker lite som du. Strips, ris, klyftpotatis hoppar jag över. Äter massa gott kött, fisk, ostar, ägg, goda köttgrytor , bacon och goda sallader. MEN sen kommer vi till chokladglassen och efterrättsbordet. Där kommer mina kolisar att ligga den veckan. Ska jag äta kolisar ska de va på efterrättsbordet och chokladen. Inte på strips.
    Ok. Har tur som inte gillar glass kakor och snax något vidare.
  • Linda5
    Lady Maria skrev 2012-08-23 20:17:49 följande:

Är hemmagjord majonäs lika god som Findus?

Mycket godare med hemgjord
  • Linda5
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 21:26:32 följande:
    Bacon blir dyrt i längden, eftersom övriga familjen vill ha annan mat

ICA tog 5:-/pkt med scan bacon förra veckan det tycker inte jag är så dyrt. City-Gross tar 19:95/kg för bacon denna veckan ännu billigare. Nu har jag bunkrat så jag klarar mig nog till jul :)
  • Linda5
    Yosa skrev 2012-09-04 21:15:53 följande:
    Äggmjölk med kakao mums!! Jag gör min på ca 25g smör, två ägg, en kopp vatten, 2 tsk kakao. Kan man förvara det på termos på utflykt några timmar tror ni? ( ska på sjukhusbesök på allergimottagnijg heldag med dottern och kan inte gärna bulla upp med massa ägg där. Så då kanske detta kunde fungera. Alternativt får jagvta en proteindrink på toa eller nåt. )

Tror det funkar i termos. Varför kan du inte ha med ägg? Ölkorv o babybell ostar är smidigt att ha med i handväskan annars.
  • Linda5
    Yosa skrev 2012-09-10 19:20:22 följande:

Härligt att läsa! Både för din skull och för alla andra här i tråden, många som tjatar på mig om blodfetterna. Vad svarar ni?

Pga allt detta tjat så var vi på hälsokontroll (stor) Jag har efter 7 månader med LCHF kanon värden (kolesterol, puls, lever,njurar rubbet), mannen hade sämre värden och började LCHF samma dag som hälsoundersökningen var. Han ska på återbesök om 2 månader för att se om värdena är bättre. Läkaren sa att det var farligare med ärftligheten än med LCHF-kost.
    Vi gjorde detta för att det varit sådant tjat från vissa i släkten som tror att vi kommer at dö med det vi äter.
    Hoppas mannens värden sjunker så jag kan stoppa upp det någonstans på den som tjatar mest.
  • Linda5
    Tessa606 skrev 2012-09-11 15:17:47 följande:
    Ringde vårdcentralen för att boka hälsokontroll, 1600 spänn kostar det Bokade en tid om ett par veckor, har då kört LCHF i 10 månader så det borde ju bli ett rättvist resultat.. Sköterskan var ju inte positiv till LCHF, sa att det finns INGA läkare som rekomenderar den kosten, jag svarade att där är vi inte överens..
    Ska bli spännande att se "hur jag mår!

Läkaren som jag hade på läkarundersökningen (1700  hade inget emot LCHF han tyckte det var bra att det funkade eftersom jag är så fet. Men snart är jag inte det längre Tungan ute
  • Linda5
    Linda5 skrev 2012-09-11 20:14:34 följande:

Läkaren som jag hade på läkarundersökningen (1700  hade inget emot LCHF han tyckte det var bra att det funkade eftersom jag är så fet. Men snart är jag inte det längre Tungan ute

Skulle stå 1700:- på privat läkarmottagning
  • Linda5

EKG, Spirumetri ( vet ej stavning men kollar lungorna), Hörselkontroll. Gjorde dom på mig oxo.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**