• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

copycat35 skrev 2012-02-11 12:53:37 följande:
    Jag kan sakna det här med att käka godis på lördagar med barna, man sitter och ser nån film och myser och så. Det känns som en sorg eller vad jag ska säga att man inte gör det längre. Låter konstigt kanske...

Fast du kan ju äta godis. Lchf-bounty tex är bland det godaste jag ätit.
    Ischoklad, grädde med bär, pannkakor, choklad eller hallonmousse, lchf-glass, nötter, goda ostar osv.

Och även om jag inte kommer återgå till vanlig kost, så kommer jag säkert inte hålla mig strikt. Kanske äta tacos någon gång, eller hembakta bullar någon gång. Bara för att man äter lchf i vardagen betyder det ju inte att man inte kan tillåta sig någon ibland.

Det är ju så med vilken diet som helst, man ändrar sitt vardagsätande men kan ändå unna sig något emellanåt.    

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    standby skrev 2012-02-11 12:57:09 följande:
    Nu är det jag som "offrar" ngt kh på mjölk och en resorb. Är magsjuk :P
    Någon som har bra tips på milda saker att försöka äta? Har fått i mig lite ost och lite te med mjölk bara. Kroppen skriker efter typ nyponsoppa men det är ju bland det värsta, en riktig kh-bomb.

Någon annan soppa, kyckling eller grönsakssoppa?
  • Faile
    Lottalök skrev 2012-02-11 13:05:42 följande:
    Teskedsmaamman: Har du receptet på brödet du tipsa om eller kan jag hitta det på nån sida här på nätet?

Kanske den här, http://www.carcol.se/mat/?p=96

Gör det själv och tycker det blir jättebra, fort går det också.    
  • Faile
    Lottalök skrev 2012-02-11 13:08:29 följande:
    Toppen tack. Måste köpa fiber husk. Har köpt hem mandelmjöl nu iaf.

Har du kokosmjöl kan du ta lite sånt istället för fiberhusk, då det också binder bra.
  • Faile
    IngentingAlls skrev 2012-02-11 14:02:24 följande:
    Ni som kör lchf, hur har det varit att dricka alkohol för er? Har läst runt på nätet och det verkar som att man kan tåla mindre och även bli snefull när de dricker. Är det något ni känner igen? Ska ut ikväll och jag vill gärna ha en rolig utekväll. Jag dricker oftast med måtta men om min måtta kommer bli ödestigert vill man ju gärna veta så jag kan ta det lugnare :)

Mycket mer lättpåverkad ja. Jag som förut kunde dricka en flaska vin utan att bli mer än berusad, blir nu full på två glas.
    Så mitt tips är att ta det lugnt med drickat  
  • Faile
    IngentingAlls skrev 2012-02-11 16:58:33 följande:
    Oj då blir det en billig fylla ikväll då haha :) Ska ta det försiktigt.

Gäller ju säkert inte alla, men bara så man vet att det kan bli så. Ha så kul Skål
  • Faile
    Carolinalovetobias skrev 2012-02-12 11:18:40 följande:
    Ok. Ja tycker de e såå segt nu har hållt på sen september å de händer inget. Har iofs syndar ett antal ggr under en kväll eller så men börjar ge upp hoppet. Å nu sitter ja här å de har slinkit ner både de ena å de andra ej lchf vänligt denna helg. Behöver hända ngt med mig för att ja ska få ny motivation. Lite resultat vill man ju ha :( har legat på hotell över helgen å nu kommer ångesten över va man har stoppat i sig.

Testa att ta bort mjölkprodukterna helt. Dra ner lite på fettet och öka på kolhydraterna, tex äta fritt av grönsaker.

Efter att ha stått still i 8 månader ( har dock mer än bara 5kg kvar ), har jag äntligen börjat rasa i vikt igen på det här sättet.   
  • Faile
    Ninis skrev 2012-02-12 11:23:41 följande:

Och för mig funkade det tvärtom, min våg började röra på sig igen när jag tog bort nästan alla kolhydrater och ökade på fettet. Så olika det kan vara

Ja, jag testade fakir i höstas helt utan viktresultat, mådde bara dåligt av det tyvärr.

Men visst är det så himla kul när det händer något, grattis
  • Faile
    Jesse skrev 2012-02-13 15:27:09 följande:
    men grädde innehåller 3 kh per 100/gram :P men då kan man säga att jag och hundra andra lever enligt nchf istället för lchf för jag äter inga kolhydrater eller inte mer än 5g per100 gram..

Fast 5gram/100gram är inte samma som noll kolhydrater. Det kan bli ganska mycket om man gör en middag bestående av många ingredienser.

Eller missuppfattar jag dig?  
  • Faile

Och där var jag med i matchen igen

Skippa mitt inlägg Jesse   

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**