• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Max low carb-burgare innehåller 10 gr KH/burgare, och köttet är 100% nötkött - inga kryddor eller nått (sen saltas/peppras den på grillen). Den har max hamburgersås i sig som innehåller 2,5 gr KH/100 gr. Bean innehåller 0,18 gr KH/100 gr och green and garlic 1,1 gr kh/100 gr. :)

• stjierna

Och dressingen innehåller ju 2,5 kh/portion så tar man bort den så blir det ju 7,7 kh för en burgare..

• stjierna

Det är en god burgare, men för mig är det något jag unnar mig i specialfall. Vi äter över lag väldigt sällan på hamburgerkedjor, min man är fd kock o föredrar "bra mat lagad från grunden" ;)

• stjierna

För övrigt så var det bara en slump att jag själv kollade KH-innehåll när jag var på max, för tjejen i kassan hade ingen aning men tipsade om hemsidan :)

• stjierna

AlexandraViberg: Av de hamburgerkedjor vi faktiskt äter på när det väl händer så står Max iaf högst upp på listan :)

• stjierna

Standby: det är inte samma! Kokosmjöl innehåller typ 9 gr kh/100 gr, medans kokosnötsmjöl ligger på 4 gr kh/100 gr.. Jag vet dock inte vilka olika delar av nöten det är, men har fått berättat för mig att man endast ska använda sig av kokosnötsmjölet..

• stjierna

Lovetove: jag blrjade 1:a mars och förra veckan gick jag ner mina första två kilo, nu står jag still igen ;) det kommer!

• stjierna

Lovetove: jag hade himla problem med att inte gå ner i vikt i början och lyssnade alldeles för mycket på hemmapålästa personer i min omgivning. Så jag gjorde ALLT - periodisk fasta, inga mejerier/nötter/bär, stramade åt, inga KH, bara lite KH, åt vissa tider, åt knappt alls.. Ja, du fattar. Min kropp var inte alls trygg att släppa någonting alls och det var inte förens jag började ÄTA som min kropp nu vågar lita på att jag inte svälter den. Så innan du börjar "mixtra" med ditt LCHF, läs detta: www.annahallen.se/magic-bullet-coffee-eeeiiiiaaaaaahhheee

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**