• Postis

**Den stora feta LCHF-tråden**

JonteMax skrev 2011-12-04 13:54:42 följande:
    www.levamedlchf.se - ganska ny receptsida med grymt bra recept.
    Vilken bra sida!
  • Postis
    Sigrid skrev 2011-12-04 17:08:51 följande:

Finns det glöggte att köpa, vart i så fall? Om du gör det själv, hur gör du då?
    Det lät ju jättegott. 
    Jag köpte det i en kaffe-/teshop på köpcentrat i närheten.
  • Postis
    Hoppet 3 skrev 2011-12-05 09:45:56 följande:
    Tack så mycket ! Jag önskar ju alla soon to be och gravida LYCKA TILL!

Jag har personlig sorg av att vara barnlös och de ska ju inte gå ut över Er.
    Men tyvärr så känns de jobbigt. Gråter Förlåt. 

Har någon ett bra recept på lussebullar med saffran?
    Inte långt kvar till Lucia!
    Tomte (han får duga som lucia)

Beklagar din barnlöshet. Har själv varit ofrivilligt barnlös, förstår att du har sorg. Kram.

Jag har bakat pones med saffran i. Helt okej, men går förstås inte att jämföra med riktiga lussekatter. De smakar mycket saffran, och har man i lite sötningsmedel är de säkert ännu godare. Finns även recept på saffransmuffins, googla på det så hittar du det säkert. 
  • Postis
    lerumstessan skrev 2011-12-08 09:35:32 följande:
    Jag måste säga att detta är väldans intressant, jag har i hela mitt liv mått lite halvkass i perioder och haft ätstörningar och grottat ner mig i tråkiga saker av och till (fast inte visat något utåt givetvis...man ska ju vara stark...Flört) Men sedan jag började med LCHF så har mitt humör varit SÅÅ jämt. Jag är glad och positiv till allt känns det som. Just nu går vi igenom en skitjobbig period med att sälja vårat hus och köparen har hittat mögel i krypgrunden och en massa annat, min man är nästan knäckt just nu över den oväntade kostnaden på 100 000 som liksom vi inte hade räknat med för att sanera krypgrunden men jag liksom känner bara att det ordnar sig, pengar har vi, allt blir bra och jag längtar SÅÅ tills på lördag då vi flyttar in i vårat nybyggda underbara hus! Jag kan liksom inte bli deprimerad längre! Kanske har det med kosten att göra?

Sedan har båda barnen och min man haft en hemskeförkylning med grönt snor och världens hosta i flera veckor men är jag sjuk? NEJ och det blir jag alltid annars! Vad är detta för mirakelkost??Skrattande  Visst jag går inte ner speciellt mycket men det kanske lossnar sedan men jag mår så bra!
    Önskar att det vore så för mig också. Men så mycket sjuk som jag varit sedan jag började med LCHF har jag aldrig varit. Och nu är jag dessutom deprimerad (det har jag visserligen varit förut också, men det är några år sedan). Inga allvarliga sjukdomar, men nästan konstant förkylningskänsla med sveda i halsen, tung i huvudet och TRÖTT. Och läkarna hittar inget fel.
  • Postis
    Bebben84 skrev 2011-12-09 21:33:23 följande:
    Måste berätta det som LCHF gjort för mig. Jag har nämligen lidit av kronisk huvudvärk ( även min mamma har) sedan jag var 12-13 år gammal. Haft huvudvärk i stort sett varje dag och inga tabletter hjälpte. MEN, så började jag med LCHF gör 2 månader sedan och har inte haft huvudvärk en enda dag! Helt fantastiskt!
    Wow, härligt! Skål
    Allrona skrev 2011-12-10 08:22:57 följande:
    Yes! Min första målvikt uppnådd! Nu har jag ju sänkt målvikten under den här tiden men ändå, får väl se det som ett delmål i stället!
    Grattis! Skål

Jag har en fundering angående te. Har blivit en riktigt tedrickare det senaste halvåret (tack vare LCHF faktiskt ) och har hittat en kul sida där man kan beställa en massa olika spännande tesorter, men jag funderar på hur onyttiga de är. På en sort står det "Pyntad med vita äppelbitar, bitar av vanilj, röda tomtar och gröna granar", på en annan "dekorerat med svartvinbärsbollar, hallon och rosenblad". Finns fler liknande exempel. Nu är det ju inga stora mängder det handlar om, så nog borde jag väl kunna dricka dessa teer? 

• Postis
    Lycka 1 skrev 2011-12-10 16:07:04 följande:
    Vilken sida hittar du dom roliga teerna på?
    www.tefrossa.se

Idag lyxade jag till min saffransponesbulle genom att pensla den med smält choklad som blev över när sambon gjorde mintkyssar. Mums! Tungan ute 
  • Postis
    rednose skrev 2011-12-11 07:20:55 följande:
    ischokladreceptet vart är det?!?!?! :)
    Jag gjorde idag på 100g mörk choklad (90%) och 100g kokosfett med smak. Gott! Man smälter fettet och chokladen över vattenbad, häller det i ischokladformar och låter stå kallt.
  • Postis
    Lycka 1 skrev 2011-12-11 15:54:19 följande:
    Tack, vilken mysig sida!

Jag beställde tre teer och tre burkar.
    Glöggte, lussete och viol/lakritste   
    Jag beställde startpaktetet där man får 10 sorters teer á 20g (provpåsar typ). Superkul att botanisera bland alla spännande smaker! Längtar tills jag får hem dem.
  • Postis
    My80 skrev 2011-12-15 08:29:35 följande:
    Tänkte starta min resa idag så jag ansluter mig för tips å råd{#emotions_dlg.flower}
    Välkommen!

Viktmässigt går det bra för mig nu, min kropp går uppenbarligen lättast ner i vikt av en liberalare form av LCHF, med mindre fett. Men i övrigt mår jag riktigt dåligt. Är deprimerad, klarar inte stress, har ständigt förkylningskänsla i kroppen och att träna är inte att tänka på. Orkar ingenting. Äter c-vitamintillskott, d-vitamin (4000IE/dag), multivitamintablett samt en hel del grönsaker. Vet inte vad jag ska ta mig till.  
  • Postis
    Hanniz skrev 2011-12-22 08:03:20 följande:
    Sitter vid en trög dator som inte vill låta mig bläddra tillbaka i tråden så;

Ischoklad - var det 200 gram choklad och 100 gram kokosfett?
    Jag brukar köra hälften/hälften.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**