Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Helle04 jag åt lchf rent i 8 veckor men slutade för jag mådde illa hela tiden och kände som du med maten.. Nu har jag dock börjat igen men vill inte få den känslan igen.

Jg försöker variera mig maten mycket.. Hoppas att det hjälper

• 3småttingar

Jag gick ner typ 10 kg på två månader.. Sen stannade det upp så jag slutade. Men tänkte börja igen eftersom jag tyvärr fortfarande måste gå ner.

Detta med fasta lockar mig. Men denna 16/8 fastan är typ så som jag brukar äta, alltså första målet vid 12 och sista 20?

Så känns inte som det skulle göra stor skillnad. Hur kan man mer äta?

• 3småttingar

Mammelie1891 Därför man ska undvika mjölkprodukter pm man kör striktare.. Antar jag :)

Om man måste skärpa till sin lchf lite och kanske räkna kalorier, vilken mängd ska man gå på då? Ca 1200?

Igår åt jag 62g protein, 14 kh och 69g fett och det blev 925 kcal. Är det för lite?

• 3småttingar

Kan inte alla skriva recepten i nån slags recepttråd, vet inte om det finns någon.. Men har flera gånger tänkt testa nått recept man sett här men så försvinner det i mängden :) Hehe.

★Mamma till Edwin 06, Ella 08 & Molly 2011★
  • 3småttingar

När jag gör bounty så använder jag mig bla ICAs ekologiska kokos, lägst kh mängd vad jag kunde se, och cocosa.

Kokar ihop smeten och plattar ut på tallrik, in i frysen en halvtimme. Sen kan man forma bollar. Sen in i frysen minst en halvtimme igen och sen doppa i smält choklad.

Faller aldrig isär och blir jättebra konsistens

• 3småttingar

Hoppet 3 så känner jag med på Lchf. Alltid när jag ätit lchf i nån vecka så kommer den där märkliga känslan i magen. Inte samma sug som "jag måste ha godis/mat/dricka", utan ett annat mysko sug liksom.. Från magen upp i halsen. Jag tycker det är lite läskigt faktiskt.

• 3småttingar

Blir det jättedumt med normalsaltat smör till chokladmuffins? Tänkte inte alls på att det skulle vara osaltat smör :(

• 3småttingar

Jag tar cheeseburgare oftast eller mcchicken och ber om kniv och gaffel. Funkar skitbra! Man blir väl inte proppmätt men det blir man inte på mcd vanligtvis. Inte så lång stund iaf

• 3småttingar

En till fråga om MBT. Jag har sett själva receptet, följer tråden:) Men en sak jag känner mig lite trög på är, ska det vara varmt te vatten? Ska man alltså ta sitt vanliga jordgubbste och blanda med smör och kokosfett? Mixar ni i en bunke? Hehe jättetacksam för svar då jag tänkte dricka det till frukost...

• 3småttingar

Hjälp vad händer? Min vikt går bra neråt men nu helt plötsligt så har den ökat 3 dagar i rad. Jag har ätit lchf från å till i 2 år så tycker jag har bra koll..

Har ätit i två veckor denna omgången.

Vikten har sett ut såhär: väger mig dagligen.

81,6
    81,2
    80,5
    80,0
    So far so good! Men dagen efter
    80,2
    80,5
    80,7 idag!! Varför i hela friden :(

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**