Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

jossposs skrev 2012-06-12 17:57:52 följande:
    vad duktiga ni är allihopa, många har ju gått ned massor!

Tycker det är lite svårt detta... har hela mitt liv ätit frukt både på för och eftermiddag.l.. och nu skall man inte med lchf få äta någon frukt alls :( vet faktiskt inte om jag tycker att det är värt att skippa all frukt framöver.... är ju inte frukt man blir tjock av...
    Hur gör ni andra? Är det någon som äter frukt? ELler vad äter ni istället för nåt som för och eftermiddagsmellis?

tacksam för svar :)
    Jag är också "fruktoman" o tycker det är riktigt jobbigt o vara utan frukt. Speciellt när fruktskålarna på jobbet är full av goda frukter. Det är det jag kan få sug på, inte godis, utan frukt! Ett gott grönt äpple, goda päron.......... *suck*.  När jag nått min vikt så ska jag äta frukt då o då! Inte lika mkt som jag brukar göra!

Blir jag sugen på nåt mellan måltiderna (som jag blir nu när jag "fakirar" så tar jag skinka eller salami o tuggar på.
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Om man vill göra salamichips, vad ska ugnen stå på o hur länge? Kan man göra det med skinkskivor också?

• LokesMammi
    lovas skrev 2012-06-12 22:19:42 följande:
    En fråga:

Det här med målvikt. Jag är 164 cm, vad är egentligen en lämplig målvikt?
    När jag var i yngre tonåren läste jag någonstans att man ska väga tio kilo mindre än vad man är lång (minus metern alltså) och det där har liksom etsat sig fast i skallen på mig.
    Känner jag mig själv rätt så kommer jag antagligen aldrig att bli nöjd ;) (det är dock något jag också jobbar på).

Så vad skulle kunna vara en realistisk, sund, målvikt?
    Jag har hört att det ska vara runt din längd. Så runt 64kg ska du välja +-några kilo. Jag är 157cm kort så jag vill väga 55 helst. Vägde 52 för några år sen o då trodde mina vänner att jag hade anorexia.
  • LokesMammi

Jag har 7kg kvar till min målvikt! Känns som jättemkt fast det inte är det. Har gått ner lite mer än 10kg sen april, så det ska nog ns snart! =) Är bara tjocka magen som är kvar, undrar var all den vikt satt som jag tappat! =)
    I sommar tänker inte jag vara sten noga som jag är nu. Tänker äta färskpotatis o glass. Inte varje dag, men då o då! Det är gott! =) hehe

• LokesMammi

Beklagar graviditeten, men stort grattis till bröllopet!  Skål Vill också gifta mig! =)

• LokesMammi
    banantelefon skrev 2012-06-13 20:20:26 följande:
    Godis tycker jag inte lockar alls, men däremot kan jag bli tokig av längtan efter frukt.
    En stooooor fruktsallad med allt gottit, lite nötter och kesella vanilj :P
    Håller med dig! =) FRUKTTTTTT vill jag ha!!!!
  • LokesMammi
    mammelie1891 skrev 2012-06-13 20:17:37 följande:
    Tack! Och tack!
    Vi hade bara ett litet intimt bröllop. Dom enda gästerna var våra familjer, syskon och så. Helt lagom på alla sätt o vis. Borgerligt var det oxå.
    Så vill jag också ha. Ett borgligt litet bröllop med familjen som vittnen o sen vill jag ha en brakfest med mina vänner o festa gärnet med plockbord! =)
  • LokesMammi
    Tessa606 skrev 2012-06-15 09:43:30 följande:
    Bra gjort!!

Blir så irriterad på folk som tjatar, man står ju inte och trycker upp cigg i ansiktet på någon som slutat röka eller viftar med en grogg vid en nykter alkoholist, men så fort man tackar nej till mat så är man lite besvärlig..
    Jag håller med. Om man tackar nej till ngt så får man direkt frågan: "vaddå, bantar du?" Ne jag bantar inte, bara tänker på vad jag stoppar i min kropp!
    Det är jobbigt på jobbet, jag jobbar i hemtjänsten o när man fixar fika åt kunderna så vill dom helst att man fikar med dom. Gör ju inte jag. Har tidigare ätit äpple med dom, men har nu senaste dagarna tagit med mig en burk med bacon o knaprat på. hehe
    tjejen1981 skrev 2012-06-15 14:18:28 följande:.

hur gör ni andra kör ni sälva eller kör era män tillsammans med er?
    Min man har kört i 1 vecka nu och han är riktigt duktig från att ha varit en älskande ostbåge, pasta och annan skit fantast så kämpar han på och har tom börjat äta lite grönsaker
    Jag kör själv, sambon försökte men han är inte lika bestämd som mig o har inte samma karaktär, det skiter sig för honom varje dag! hehe. han äter lchf frukost, men inget anant lchf aktigt resten av dan......
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**