**Den stora feta LCHF-tråden**
Yosa, frakt 29kr, tror det är fraktfritt över 500kr. Köper även vitaminer och oljor på bodystore, himla smidigt o snabb leverans också.
Yosa, frakt 29kr, tror det är fraktfritt över 500kr. Köper även vitaminer och oljor på bodystore, himla smidigt o snabb leverans också.
Idag på morgon drack jag en MBC hemma (kl 06.00)och en som jag tog med mig i termosmugg till jobbet (07.00), uppskattar mängde kaffe till 4-5dl och ca 50gram fett (smör och kokosfett) sen hade jag glömt att jag hade ett inbokat möte kl 13 och i vanliga fall slutar jag då så jag brukar aldrig ha med mig lunch. I
nget i mage förutom mer kaffe och två små skinkskivor som jag stoppade i munnen innan mötet började. Var inte hemma förrän kl 16.30, då var jag visserligen svimmfärdig och matt i hela kroppen men förvånad att jag klarat av att gå så länge utan mat. Blev några Finncrisp med Brieost och smör, det skulle gå snabbt och jag hade inga rester klara.
Nackdelen när jag väntar för länge/bli för hungrig är att jag inte har någon "botten" i magsäcken, kan äta hur mycket som helst. Så ikväll när vi åt tacos åt jag mer än jag borde, fast om jag ätit lunch kanske min portion blivit mindre.
Jag tror inte jag hade klarat gå utan mat så här länge på kolhydratskost då hade jag varit lipfärdig efter någon timme.
Har min första omgång av frökex i ugnen, hoppas de blir goda, vore perfekt till ostbrickan.
Om man bara vill köpa ett sötningsmedel vilket är bäst stevia eller sukrin?
Tack för alla svar om Stevia och sukrin. Det verkar som om jag ska leta efter sukrin+