Anna 733 skrev 2011-06-22 22:29:34 följande:
Tjingeling!
Nybliven, typ en månad, LCHF'are och är pepp so far. Åt en hel del grädde och cf i början men nu det senaste har jag dragit ner på mejerierna ordentligt och inhandlat både kokosfett och fiberhusk. Blir bra det här!
Har en fråga, och jag har verkligen försökt hitta svaret... Inhandlade det där silvriga paketet kokosfett, Cocos?, och såg inte förrän jag kom hem att det numera står härdat kokosfett på innehållsförteckningen. Frågan då... Ur ren viktminsknings-synpunkt; är det riktigt illa att äta det där kokosfettet eller ska det ut med skräpet? Är med på att det inte är helt fantastiskt att äta härdat fett, även om jag inte är helt med på vad det betyder i kokosfett-sammanhang, men det känns så onödigt att slänga ut paketet...
När jag ändå är igång... Någon som har koll på var i Gbg jag kan hitta hyfsat prisvärt kokosfett? Ekostore har jag varit på, men 55kr för den lilla burken känns så saftigt.
Tack!
//a
Hej!
Ica Maxi Mölndalsvägen har Renée Voltaires för ca 45:- 280 gram tror jag. Eko-kokosfett ÄR dyrt i jämförelse.
Välkommen till tråden förresten!