• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

PikkuMyy skrev 2012-05-15 21:37:05 följande:
    Ni som kör fakir, hur mycket har ni gått ner på hur lång tid? Antar att det beror på hur mycket överikt man har...?Blir man tröttare än vanligt?Är det så att man äter typ kött,fisk,fågel o ägg? Och inget annat? Hur lång tid är "lagom" att köra detta? O hur gör man när man är klar?Kan man bara övergå till "vanlig" lchf på en gång? *frågvis o nyfiken*

Jag åt fakir i tre månader och mådde skit ( borde ha slutat tidigare ) , men det är nog olika från person till person. När jag sedan gick tillbaka till vanlig lchf gick jag inte upp i vikt utan stod kvar på samma.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Boost skrev 2012-05-16 06:54:43 följande:
    Oj, i 3 månader Faile? Hur stog du ut?
    Hur mycket gick du ner under de månaderna?
    Vet inte hur jag stog ut, men sätter alltid 3 månader som testgräns när jag ändrar nåt i kosten så jag var nog bara korkat envis
    Gick dessutom inte ner nåt alls. Inte ett kilo.   
  • Faile
    Faile skrev 2012-05-16 07:00:27 följande:
    Vet inte hur jag stog ut, men sätter alltid 3 månader som testgräns när jag ändrar nåt i kosten så jag var nog bara korkat envis
    Gick dessutom inte ner nåt alls. Inte ett kilo.   

Ska tillägga att jag har hypotyreos ( sköldkörtelproblem ) så det påverkade säkert. Vet många som gått ner med fakir och dessutom mått bra.
  • Faile
    Choko skrev 2012-05-16 08:28:06 följande:

Hur kan det påverka, tror du? Jag har också hypotyreos.

Att jag har svårt att gå ner i vikt. Vanligt med hypotyreos.
  • Faile
    HokusPokus skrev 2012-05-17 09:15:07 följande:
    Nån som har koll på hur det funkar? Om man INTE lider av sockerberoende eller mår dåligt av gluten osv
    Spelar det nån roll då varifrån kollisarna kommer? Om man bara är ute efter viktminskning och satsar på att hamna under 20kh/dag spelar det nån roll då om 18 av dem kommer från en bulle eller godis eller frukt eller ja vad som helst så länge man håller sig under 20/dag?
    Nån som kan/vill förklara?

Det borde nog spela roll eftersom man även tänker på insulinhöjningen med lchf. Gi-index alltså och där hamnar ju godis och sötsaker i topp. Men någon gång ibland är väl ok. 

Sen innehåller nog en vanlig kanelbulle tex mer än 20 gram kolhydrater per bulle, så det blir en väldigt liten bulle då    

• Faile
    Faile skrev 2012-05-17 09:24:02 följande:

Det borde nog spela roll eftersom man även tänker på insulinhöjningen med lchf. Gi-index alltså och där hamnar ju godis och sötsaker i topp. Men någon gång ibland är väl ok. 

Sen innehåller nog en vanlig kanelbulle tex mer än 20 gram kolhydrater per bulle, så det blir en väldigt liten bulle då    

Oj, menar ju Glykemiskt index, inte gi-index. Blir lite mycket index där
  • Faile
    stjierna skrev 2012-05-18 08:18:09 följande:
    Idag är jag glad! Har en kjol i strl 42 (!!!!) och tröja i L! Inte 46 och tajt XL! :D
    Skål
  • Faile
    Faile skrev 2012-05-18 08:25:09 följande:
    Skål
    Oj, texten föll bort. Skulle ju vara ett "grattis vad kul" med där också

Grattis!!   
  • Faile
    Hon den där skrev 2012-05-21 14:37:07 följande:
    Snälla jag behöver peppning, jag är farligt nära att äta upp min gubbes pizza som ligger i kylen :-S

Är upp det som ligger ovanpå om du måste   Eller gå och tryck i dig några tjocka oststavar så orkar du inget annat sen.
  • Faile
    Eber skrev 2012-05-21 19:13:55 följande:
    Jag får inte ihop en grej: jag har appen som heter lchf tabellen, kanon bara att söka på livsmedel så är det grönt kan man äta det, rött ska man inte äta och gult är ok ibland, men på nötter så står det grönt, MEN det innehåller kolhydrater?? Jag får inte ihop detta? nån som vet hur det hänger ihop??

Ingen aning. Jag hade nog klassat det som gult.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**