stjierna skrev 2012-05-23 22:16:11 följande:
Jag börjar också tro att LCHF bara passar vissa...
Det kan nog stämma. Verkar framförallt som män bara rasar ner i vikt med vanlig liberal lchf. Orättvist.
Men testa att utesluta mjölkprodukter, det var boven i mitt fall tydligen. Först rasade jag ner 10 kg på vanlig lchf, sen stod jag still i 9 månader och då var ändå 3 av dessa fakir och inte ett jäkla kilo gick jag ner.
Så uteslöt jag mjölkprodukter och ökade på grönsakerna lite och nu har jag gått ner 12 kg på 4 månader. Fettet jag äter är kokosfett, lite smör att steka i, samt sås till middagen ( färdiga typ lallerstedts ).
Jag äter vilka grönsaker jag vill till middagen, även rotsaker vilket ger större variation. Och jag har även fuskat en dag i veckan, oftast lördagar, och ändå rasat ner.
Min dag ser ut ungefär så här,
1 kokt ägg med kaviar, 1-2 lchf-mackor ( köpt ) med lite smör och skinka på, 1 makrillburk och stor middag med tex ett kycklinglår och massor av grönsaker. Däremellan dricker jag kaffe med kokosfett i, ca 3-4 tsk om dagen.
Och visst blir det lite tradigt ibland, men man får tänka att det är tillfälligt och middagen ser jag till att den är supergod varje kväll så jag har nåt att se fram emot