• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Majlo skrev 2011-02-25 16:15:02 följande:
    Undrar lite om mjölk, Har ju alltid mjölk i kaffet mellan eller helmjölk eller e det bättre att ta en skvätt grädde
    Ja, grädde är bättre. Mer fett, mindre kolhydrater.
  • Denebola
    linn78 skrev 2011-02-25 16:37:45 följande:
    Jag har en kod för gratis frakt på cdon om någon vill ha den för att beställa matrevolutionen, får jag lov att lägga ut den i tråden enl fl´s regler?
    Tror det är okej... Kan inte lova något dock.
    linn78 skrev 2011-02-25 16:39:19 följande:
    Förresten, kan man bli kolhydratförgiftad? Om man tex knappt ätit några kh ett tag och så vräker man i sig saker som är kh-rika?
    Typ, man kan ju bli dålig i magen och få "baksmälla".
  • Denebola

Vad är ert bästa pizzabottenrecept? Shoot!

Sen får ni gärna inspirera mig vad gäller fyllning... Har kommit på tomatsås, skinka, svamp, ost... sen tog det stopp!

• Denebola
    mirrebusan skrev 2011-02-25 17:51:54 följande:
    vart hittar man fiber husk i affärerna? känns som man letar sig galen och personalen i affären fattar inte vad jag menar för nått
    Glutenfria hyllan, en gulaktig liten påse. i.imagehost.org/0944/fiberhusk.jpg
  • Denebola
    tiiitti skrev 2011-02-25 18:18:54 följande:
    Någon som berätta hur en dag med LCHF ser ut?
    Hur ofta du äter, och vad varje måltid kan innehålla?
    Frukost:
    lembas med bregott, ost och paprika
    äggmjölkslatte
    ägg och bacon

Middag och kvällsmat:
    falukorv (icas extra fina) och blomkålsmos
    ugnsstekta fläskkarrékotletter med bea och gröna bönor eller gräddsås med svamp och brysselkål
    mozarellalax
    tacogratäng med sallad
    ugnsstekt kycklingklubba med smörslungad broccoli

Äter typ tre gånger om dagen, ibland lite småplock på kvällen, tex oliver eller ölkorv eller något mellanmål på eftermiddagen, turkisk yogurt med grädde, vaniljpulver och bär.
    Kan bli någon extra lembas eller babybelost om jag är i skolan etc.
    Händer även att jag tar mig en bit choklad eller några mandlar också (jag är inte jättestrikt).
  • Denebola

Haha, jag missuppfattade nog lite

I dag har det sett ut så här:
    7.00 ½ pkt bacon, 2 små ägg
    11.00 3 koppar kaffe med grädde
    14.00 Köttfärsröra med paprika, ost på toppen
    15.00 2 koppar kaffe med grädde

Funderar på om jag ska äta falukorv med blomkålsmos till kvällsmat eller om jag ska få tummen i kragen och baka lembas och äta nybakta sådana...

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-25 18:40:15 följande:
    Pones funkar till pajdeg, borde funka till pizza också!
    Hur stor sats behöver man då? Till en långpanna typ. Man får förgrädda först, antar jag?
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-25 18:45:25 följande:
    Hm.... kanske en enkel sats räcker? Det är ju ganska tunt man plattar ut... Och ja, förgräddning är nog att föredra!
    Ok, tänkte om det blev för mycket Men då testar jag det och hoppas på det bästa
  • Denebola
    Mi76 skrev 2011-02-25 18:45:44 följande:
    Hej hej!!

Äter också lchf nu och jag ÄLSKAR keso.. Äter ni det också eller är det inge bra??
    Det är ok men har väldigt lite fett, så du kan till exempel blanda i lite grädde.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-25 18:48:37 följande:
    Blir det för mycket får du väl göra en bulle eller 2 vid sidan av
    Japp
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**