• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lycka 1 skrev 2011-03-03 14:24:15 följande:
    Av någon anledning så blir jag illamående varje eftermiddag.
    Har märkt att det dämpas om jag tar ett tuggummi med mintsmak.

Vad kan detta bero på?
    En fundering kan vara att du ätit lite kolhydrater så du blir illamående för det. Kanske behöver du något mer i klohydratväg på morgonen/förmiddagen/till lunch?
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Lycka 1 skrev 2011-03-03 14:32:13 följande:
    Jaha, här gör man allt för att plocka bort så mycket kolhydrater som möjligt och nu ska man behöva må illa för det .

Hur längesen var det du började? Jag mådde illa en kväll, riktigt illa så jag nästan behövde kräkas. Sen kom jag på att jag ätit typ 3 eller 4 kolhydrater på hela dagen. Illamåendet kan äen bero på lite fett. Man reagerar ju olika. Hade jag tagit grädde i kaffet på eftermiddagen istället för enbart cocosa hade jag garanterat inte mått illa. Du kanske bara behöver lite, det är inga jättemängder kolhydrater du behöver mer och jag hade bara en fundering men om det är rätt vet jag inte Jag reagerade med illamående på lite kolhydrater. Var det inte längesen du började kan det även vara omställningsbesvär och det kommer ge med sig.
  • helene306

Helt OT men jag skrattar lite. Vi fick idag hem ett inbetalningskort på trängselskatt i Stockholm. Vi var inte ens där den aktuella dagen *knåpar omprövningsbrev till Transportstyrelsen* 

• helene306
    Denebola skrev 2011-03-03 17:44:59 följande:
    Om du har en tumstock kan du ta ett snöra och måtta med, sen mäter du på tumstocken hur många cm det blir.
    Men fanken vad smart! Jag har slarvat bort måttbandet som jag haft i en kökslåda. Eller någon unge har. Det är lite jobbigt att gå ner till sykistan 1 gång i månaden och plocka fram måttbandet där i (har jag sagt att jag är lat?? )
  • helene306
    Denebola skrev 2011-03-03 17:55:31 följande:
    Hahaha

Vill man vara extra pedagogisk kan man ta ett nytt snöre varje gång och klippa det där det slutar ( ) så kan man jämföra hur måtten förändras mellan gångerna.

Eller blev jag för krånglig nu?

Ja, nu blev du krånglig

ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-03 18:02:30 följande:
    Är det någon som provat att göra maränger med sukrin ist för vanligt socker? Funkar det tror ni?

Jag kanske överdoserade men marängerna med sukrin i blev inte goda. De gav en fruktansvärt kall efterkänsla i munnen. Jag tror jag hade i 3 msk.

The Kittycats skrev 2011-03-03 18:14:26 följande:
    Skönt att du skrattar Solig Jag hade blivit irriterad och tyckt att det hade varit onödigt jobb...
    Har du kollat att ni har kvar era reg.skyltar? *bara ett tips*

Japp, de sitter kvar. Åkte i bilen idag och de sitter en skylt både fram och bak Visst, det är bara 10 spänn men just principen. Ingen av oss har varit där så varför betala? Vi "godkänner" ju Transportstyrelsens fel. Det krävdes ett mail, inte jobbigare än så

• helene306
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 18:32:57 följande:
    Vi fick också trängselavgift. Se till att betala fort som tusan (även om ni tänker bestrida den)!! Vi betalade vår några dagar för sent, och fick en saftig extrakostnad på 500:- i tillägg till de 20:- vi skulle betala. Surt när båda är arbetslösa och maken inte ens har a-kassa!
    Ja, jag läste det så det är lika bra att betala och se glad ut
  • helene306
    Futurum nobis est skrev 2011-03-03 18:33:01 följande:
    Men herregud, Jag skriver inte aktivt i tråden (men läser och tar emot era tips) och måste man verkligen ifrågasätta allting? Du bidrar just nu till att skapa en otroligt otrevlig stämning i en tråd som stått för motsaten och betyder mycket positivt för många. Snälla, lägg ner!
    Kan inget annat än att hålla med angående detta.
  • helene306
    Prinsessanz skrev 2011-03-03 18:45:53 följande:
    men halå! tråden handlar om LCHF och ala har vä rätt till sin åsikt?
    precis. jag talar om hur vi gör här hemma,så kan du prata om hur ni gör hemma hos er,och så diskuterar men det i tråden.
    Alla har rätt till sin åsikt, JA. Men du ifrågasätter allas sätt eftersom vi inte gör som du gör. Du gick ju helt i taket igår för att jag (ve och fasa!) bakade på halva receptet kladdkaka. JAG gör så här hemma ändå tjafsade du om och om igen att man måste följa HELA receptet. Vaddå måste? Jag kan tänka och anpassa, jag gör som JAG vill, jag kan testa och exprimentera. Vi kan diskutera men jag tycker inte du diskuterar. Du hugger emot.
  • helene306
    nassu skrev 2011-03-03 19:09:57 följande:
    Tack Denebola och Ekorrfamiljen för tips. Jag bor på andra sidan vattnet så Ica blir nog lite väl långt borta för mej :) Ska försöka kika runt här butikerna om jag hittar nåt med mindre kolisar!

Idag har jag ätit:
    frukost: äggröra och 1halloumi skiva, hölls mätt
    Lunch: Kycklinggratäng med grädde och CF (jag snappar upp ;) ) och avokado.
    Middag: Omelett med bacon och lök.

Undrar om det e ok ? Jag har inte hållts såå mätt på middan och e nu då alltså hungrig. Ska jag äta då fast det e sent på kvällen ? (kl.20 här) Eller innefattar LCHF ingen skillnad när på dygnet man äter ??
    Skit i klockan Du äter när du är hungrig och tills du ät mätt även om klockan är 21 på kvällen Kansek räcker det med ägg och majonnäs? Eller någon köttbit med beasås? Du väljer själv, bara du blir mätt.
  • helene306
    Denebola skrev 2011-03-03 20:11:31 följande:
    1. Ta ett snöre.
    2. Vira ett varv runt valfri kroppsdel.
    3. Klipp av snöret där snöret gått ett helt varv runt.
    4. Datera och spara snöret.
    5. Upprepa punkt 1-4.
    6. Jämför snören från olika tilfällen.

Bättre?
    Dagen börjar bra, dagens garv är fixad
    Det blev lite jobbigt vid punkt 5. Punkt 6 blev ännu jobbigare Nä, jag får nog pinna mig ner i källaren och rota fram mitt måttband

Prinsessanz: Jag blev faktiskt positivt överaskad av kladdkakan. Den var den godaste jag provbakat hittills och det räcker med ett halvt recept för att få smaken. Men, som jag skrivit innan. Jag föredrar en vanlig kladdkaka, med mjöl och socker. Jag vill ha den konsistensen, den sockersötman (även om jag minskar sockermängden), jag vill ha kladdigheten och jag vill ha de sega kanterna. Så ska jag göra kladdkaka tänker jag göra en vanlig och njuta av vad jag stoppar i mig. Visst är det bra att det finns substitut-kladdkakor men de har inte gett mig samma smakupplevelse som jag vill ha och strävar efter. Egentligen borde jag ge mig på att laborera fram en egen variant men jag har inte kommit dit än

Idag ni tjejer gav vågen mig en chock! 65,9 kg! 0,5 kg från ogravidvikt. Igår visade vågen 66,6kg. Jag antar att jag kommit av platån nu?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**