Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Annanym skrev 2011-05-11 09:43:49 följande:
    Jomen jag håller med dig fullt ut. Vi liksom översvämmas av dåliga alternativ, men för att hitta något "rent" så får man leta sig fördärvad och använda all sin fantasi. Mat går väl an, men mellanmål, snacks etc är inte så lätt att få tag på lo carb style.

Och sen det här uteätandet, äta på gående fot etc. Vad lever vi i för samhälle när vi inte ens hinner äta? Alltid på väg till eller från något. Fast det är förstås en helt annan fråga.
    Mer LCHF streetfood mao
    Fördelen tycker jag är att man aldrig är hungrig inga stora blodsockerdipar längre ..

Sen blir jag less på alla besserwisserkommentarer av "de smala folket" att man kan tro att alla feta själva är i kontroll över vad de stoppar i sig att de är lata och ovilliga att gå på gmmet och svettas och däremellan svälta sig för att nå till normalvikt...Finns så mycket som påverkar och det finns en mall i form av LCHF som kanske passar de allra flesta om de skulle prova men vi är ju individer och har man ett fullutblommat sockermissbruk och är lika sjuk som en alkoholist så är det inte bara att sluta äta...För mig har lchf gett mig lite svar på varför de flesta blir överviktiga och sjuka av insulinpåslaget och hur man kan undvika detta och jag har förkastat teorin om hur man med allsköns pulver viktväktametoder och tallriksmodeller blir "smal" och välmående..det är så mycket större än kalorier in och ut och det possitiva med att med lchf gå ner är att man i många fall får tillbaks orken och framförallt glädjen att röra på sig oavsett om det är i form av promenader eller hårda pass på gymmet...alla kan hitta sin form av motion som man tycker är rolig och det är väl grunden till att lyckas med träning att det är roligt   ...motionera för att stärka och må bättre och äta för att bli frisk...
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Gokväll..en trött mamma som äntligen har landat på rummet med sonen efter 6 timmar på uppvaket..fanken vad alla ungar är tappra när de har ont..

Helt off topic men ibland blir man jävligt irriterad på folk i detta fall på ssk som jobbar ikväll..sonen har en cp skada och har mycket spasticitet och är i stort sett spänd i kroppen hela tiden vilket inte är så skönt när man har ont och är nyopererad..tappre herrn klagar dock inte men när man ska vända och det gör ordentligt ont då kommer tårarna...att man då har en ssk som pratar över huvudet på honom och inte till honom gör inte saken bättre han är fullständigt normalbegåvad och smart kille som defenitivt inte gillar att man inte ser honom.. ssk tyckte nog det var jobbigt att se honom ha ont men fällde en av de dummaste kommentarer jag hört rakt över hans huvud... - vad synd att han drabbats av spasticitet han som är så söt....
    Blir så ledsen att man tar för givet att bara för att man har ett funktionshinder så måste man vara dum och oförstående och uppenbarligen ful också..hon fick dock onda ögat av mig och kom på sig själv och vilket jävla klavertetramp hon gjort...hoppas hon tänker innan hon vräker ur sig ngt liknande igen..

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Gokväll...har idag landat hemma för att ladda batterierna, sjukhuslivet är förbannat tråkigt och jobbigt och tyvärr har det blivit enstor del av våra liv med en son med mycket ortopediska operationer och neurologiska problem..men men ladda batterierna en dag innan det är dags att åka tillbaks..

Har gått förbannat bra att undvika sjukhusmat..laddade upp med ägg grädde och diverse kallskuret och ostar och har inte fuskat en enda gång om man inte kallar en näve nötter per kväll för fusk..men könt att vara hemma och kunna laga lite mer varierad mat..

Vad ni skriver hiner och orkar inte läsa ikapp allt :-S sorry ...men önskar alla grattis, kämpa på men nu ska jag krypa till kojs och njuta av att vara ensam hemma med dottern och helt utan assistenter i huset vilket är ren lyx då sonen har assstans 24 timmar om dygnet och man i stort sett alltid har ngn som ser och hör vad man gör..kommer bli härligt att kunna kliv upp imorgon och inte behöva klä på sig utan helt sonika kan hoppa upp och sätta sig och äta frukost  och drickakaffe iklädd bara trosor och t-shirt..

• mamman i skogen

Japp vardagslyx Vi är så vana med att alltid ha folk här så det blir nästan lite tomt...vi tar ju för givet att assistenterna ska komma till jobbet som råkar vara vårt hem

Lämnade min dator på sjukhuset så jag sitter på min gamla slöa laptop och såg nu att jag verkligen har stavat som en kråka haha..jaja fingerspestdyslexi får vi skylla på..

Nu har jag däremot syndat ordentligt...har öppnat en whiskey flaska och tagit mig ett glas fy fanken så gott det var att få göra det..kommer nog sova som en stock inatt och har inga tider att passa imorgon..härligt..kanske tar mig en liten till och läser lite bakåt i tråden..

• mamman i skogen
    Denebola skrev 2011-05-12 23:27:05 följande:
    Whiskey är i low carb, så inte ens där lyckades du göra fel
    Javisst men brukar välja mina tillfällen för detta ...och igår var ett strålande sådant..
  • mamman i skogen
    Denebola skrev 2011-05-13 10:15:23 följande:
    Jag fick hjärtklappning av att gå en trappa ner och kolla postlådan, så jag förstår vad du går igenom. Men när jag hade tagit mig igeom det så var/är det inga problem.

Jag håller även med om det Probably och Jucea skriver. 
    Håller med jag också ta en nedtrappning och ligga ett par dagar på 100 kolhydrater och gå ner tio i taget så din kropp ställer om sig ta ett par dagar på vare nivå...lite omställningsproblem får nog alla men håller med föregående talare att du verkar ha det extra jobbigt och är extra känsligt..Man behöver itne äta strikt utan helt enkelt börja med att kapa allt socker och alla snabba kolhydrater och välja mer ovanjordgrönsaker..
  • mamman i skogen
    Annanym skrev 2011-05-13 10:35:34 följande:
    Min mage blir också hård som betong av LCHF och vissa gånger när man äntligen får bajja så fastnar det liksom halvvägs och kommer varken fram eller bak. En rejäl kolhydratfylla brukar "lösa" det mesta, he-he! Men det ska jag förstås inte rekommendera här. Fett, vatten, psylliumfrön, linfrön ska vara bra sägs det. Brukar inte ha nån vidare inverkan på mig dock. Man får sitta där med blodkärlen bultande i tinningarna helt enkelt och hoppas på att inte gå samma öde till mötes som Elvis gjorde.
    Om jag är lite hård i magen så tar jag en halv pones (kör mina med krossade linfrön i) då blir det lite mer fart på magen och några fler fisar per dag
  • mamman i skogen

Tjoho sjukhus dieten har nog gett mig en kick nedåt på vågen eller iallfall i cm..har legat lågt i kolisar ätit massa chark och lite ägg och majjo och några coqtailtomater till...
    Idag slank jag ner utan problem i strlk 36 jeans som förra veckan satt lite för tight..förvisso är det stretch men nöjd och glad över detta var en 34/36 innan jag fick barn gick upp för mycket med varje unge och blev en 40/42 men nu känns det som om jag hittat min perfekta mått inte pinnsmal utan med lite form och en strlk 36/38. Ett litet "cykeldäck" runt magen fortfarande som får vara mitt reservbränsle och försvinner den är det bara en bonus...Så slutresultat med omgångar av LCHF och mycket fusk under en lång period..Startade på strlk 42 efter dottern och stadiga 80 plus (låg på precis 100 på förlossningsdagen men tappade snabbt 15 kilo) och nu är jag nere på 66 kilo efter att ha stårr still på ca 72-74 i en lååång period innan jag för snart 6 veckor sen fick nog och körde igång med strikt LCHF igen..

Nu ska jag se om jag kan leja bort dottern till ngn kompis en timme så jag hinner gå på gymmet och springa av mig en stund på crosstrainern...annars får jag ta tag i städningen här hemma och vardagsmotionera lite..

• mamman i skogen
    jeng skrev 2011-05-13 12:31:43 följande:
    Alltså gång på gång läser jag om er som väger som jag och har 2-3 storlekar mindre kläder!!! Visst, jag kom i strl 38 i mina bikini-hipsters, men jag kunde inte ens ha 42 i vanliga bikinibyxor för de strök in nåt förbaskat!! I byxor har jag 42, och tröjor kör jag fortfarande med 42/44 från Kappahl, även om jag inser att jag KAN ha en storlek mindre nu men jag gillar när det är lite luft pga mina fettalkar på magen..... I jeans kommer jag knappt i 42, har provat strl 33" men det gick inte.... Var fasen sitter era kilon nånstans kan man undra? Eller är det bara så att jag har SÅ dålig muskelnivå i kroppen efter mina graviditeter....?
    Jag har haft i stort sett allt på magen och lite på övriga kroppen...och det har fullständigt smält bort. Samtidigtsom jag körde igång igen med lchf så har jag börjat träna upp mina delade magmuskler som jag fått efter graviditeterna. Jag har dagligen haft en gördel (köpt på lindex) och tränat med sonens tens för att stärka upp magen och det har gett resultat på bara ngn vecka aktiverade jag mina muskler (rätt muskler) och gravidutseendet försvann. Många blir ju väldigt försvagade och magmusklerna delar sig efter grav och man ska absolut inte göra situps ellet träna med pilates mm utan man ska jobba med att hålla in magen ge stöd och aktivera musklerna genom att ge stöd samtidigt som man håller in.. och det har gett otroligt resultat känns skönt efter att flera år ha haft en mage som sett ut att vara i 6 månaden..
  • mamman i skogen
    Kaya skrev 2011-05-13 15:05:33 följande:
    Konstig!!!??? Äta avocado direkt med sked???!!! Helt normalt om du frågar mig! *dreglar*

Med lite örtsalt på... aaahhh

K
    hur gott som helst:....och lite bär och lite hallon och avocado i en smoothie det är supergott....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**