-
-
Frukost: Stekta ägg och gräddstuvade kantareller :P
Lunch: Grillad flankstek och beasås, sallad till
Middag: Vet ej -
Precis! Beställ med extra mycket ost!! :Dmamman i skogen skrev 2011-07-31 09:29:11 följande:Beställ en pizza och ät allt utom botten...sitter i samma sits ont i huvudet alldeles självförvållat så idag blir det nog en calzone med gorgonzola i och en rejäl klick cf till detta...bara att massakera pizzan och får i sig det göttigatse och själva pizzabrödet får snällt bo i papperspellen när jag är klar med den
-
Härligt!! Grattis! :)3småttingar skrev 2011-07-31 13:32:08 följande:-7 kg på 3 veckor! Helnöööjd :)
Jag tänkte fråga er.. Hur är det med fusket. Om man fuskar någon gång ibland, får man alltid nya omställningsbesvär då? För i så fall är det ju lixom inte värt det med den där glassen på stranden om man får gå runt och vara trött i flera dagar sen!
Sambon vill kunna äta LCHF till vardags och hinka cola på helgen. Jag tror inte att det är någon bra idé. Vad tror ni? Eller är det bättre med CHF till vardags än inget alls? Om man har tur så kanske han tappar sugen på cola. Man kan ju alltid hoppas, för han har et grymt colasug och sabbar sina tänder så det snart är dags för svindyra fasader pga. frätskador. -
Idag åt jag hemgjord guacamole och räkor till snacks på eftermiddagen. Jag rörde ihop guacamolen och åt på en gång... räkorna var inlagda och hade utgångsdatum 27/8.
En timme senare hade jag svinont i magen, mådde asilla och låg på sängen och kräktes i en Icakasse medans sonen stod i spjälsängen bredvid och grät för att mamma gömde huvet i en påse och lät så konstigt! :(
Nu på kvällen börjar jag äntligen må lite bättre. Fy sjutton alltså!! :( Akta er för räkor såhär i sommarvärmen. -
Nog borde väl ägg vara 0 kolhydrater? Äggvitan är väl protein och gulan fett, vitaminer och mineraler...
-
Hej där ute i sommarsverige! Idag blir det stranden och jag ska göra ett nytt försök att klara mig ifrån att äta skräp bara för att jag ligger i solen. Förra gången vi var iväg så kom sambon välmenande med en magnumglass till mig och jag ville inte vara otacksam så jag åt halva, sen mådde jag illa.
Idag ska jag ta med kaffe, basturökt skinka, oliver och färskost :) Gott och salt!
Min sambo börjar sin dag med dataspel och chips... Tur för han att han är en smalis av naturen.. fast han har faktiskt fått en begynnande putmage så det är nog dags för honom att se upp lite ändå.
Har ni läst det här om soja?:
www.perfekthalsa.se/tag/soja/
Många veganer baserar ju sin kost på soja, och även ger till sina barn, i tron att det är nyttigt. Jag tycker att det är skrämmande! Om veganer ska ersätta mjölken med nåt i matlagningen så är det bättre med kokosmjölk! -
Min mormor fyller år i september... Jag tänkte köpa en LCHF bok till henne. Hon är överviktig, har högt blodtryck och har kämpat med sin övervikt sedan hon fick barn. Hon vattengympar och går på promenadband minst 30 min/dag, har ätit fettsnålt och kolhydratrikt sedan 50talet och har problem med knän, vattenansamlängar, åderbråck och kämpar även med en cancertumör bakom ena ögat(!) Min älskade mormor!
Jag tänkte inviga henne i LCHFtänket... men tänk om hon för nya problem av LCHF? Gallstenar eller liknande... Vad tror ni? Törs jag? Om jag ska köpa en bok.. Vilken tycker ni är att rekommendera? -
Idag blev det en köttfärsgratäng med mycket ost och creme fraiche i, sallad till. . :)
Igår åt vi en omelett med bacon, ost, lök och tomater.
Lax med tsatsiki är gott annars... eller köttfärsbiffar med gräddsås... eller grillad köttbit med bea... eller kyckling med en god sås till... det finns så mycket! :D Maten är så god när man äter såhär! -
Grattis! Vad härligt att det går så bra för dig med både träning och viktminskning! Hur känns orken nu i övergången till LCHF? Jag har hört att man orkar mindre till en början, men blir mer uthållig när kroppen ställt om sig.Silverhaj76 skrev 2011-08-01 13:15:41 följande:Hej i tråden! Nu har jag hållit på med lchf i en månad och tränat minst 3 ggr i veckan, styrka, och ibland simning, promenader. Jag har blivit av med 5kg! Utseendet har däremot förändrats rejält, man skulle tro att jag gått ner minst 10 kg. Ganska kul! Nästa vecka blir det tyvärr ingen träning, få se vad det resulterar. Men jag måste säga- jag mår bra både fysiskt och psykiskt.