**Den stora feta LCHF-tråden**
Och sen det här uteätandet, äta på gående fot etc. Vad lever vi i för samhälle när vi inte ens hinner äta? Alltid på väg till eller från något. Fast det är förstås en helt annan fråga.

Fördelen tycker jag är att man aldrig är hungrig inga stora blodsockerdipar längre ..
Sen blir jag less på alla besserwisserkommentarer av "de smala folket" att man kan tro att alla feta själva är i kontroll över vad de stoppar i sig att de är lata och ovilliga att gå på gmmet och svettas och däremellan svälta sig för att nå till normalvikt...Finns så mycket som påverkar och det finns en mall i form av LCHF som kanske passar de allra flesta om de skulle prova men vi är ju individer och har man ett fullutblommat sockermissbruk och är lika sjuk som en alkoholist så är det inte bara att sluta äta...För mig har lchf gett mig lite svar på varför de flesta blir överviktiga och sjuka av insulinpåslaget och hur man kan undvika detta och jag har förkastat teorin om hur man med allsköns pulver viktväktametoder och tallriksmodeller blir "smal" och välmående..det är så mycket större än kalorier in och ut och det possitiva med att med lchf gå ner är att man i många fall får tillbaks orken och framförallt glädjen att röra på sig oavsett om det är i form av promenader eller hårda pass på gymmet...alla kan hitta sin form av motion som man tycker är rolig och det är väl grunden till att lyckas med träning att det är roligt ...motionera för att stärka och må bättre och äta för att bli frisk...