• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-05-15 21:43:42 följande:
    Det ska väl sjuda enligt receptet. Jag har låtit det stå på plattan en stund och sen tagit bort, rädd precis som du att det ska bränna fast i botten. Har du slängt dom i frysen hinner du klart ikväll
    Fast det blir inte ikväll. Det blev benåjerry i stället *visslar*
  • Denebola

Jag ser det inte riktigt som fusk, snarare som avsteg då jag brukar göra det medvetet. Skulle jag sätta det i system och käka glass varje vecka kanske det skulle räknas som fusk.

• Denebola
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-15 22:21:54 följande:
    Precis, därav citattecknen.
    Men jag menar, smäller jag i mig en halv marabouchokladkaka så är det ju ett aktivt val, det är ju inte så att någon står och trycker in den i käften på mig. (Haha, vilken bild jag fick i huvet nu)
    Så egentligen, kan man verkligen kalla det för "fusk"? Då är det väl snarare "ett avsteg" som ni säger?
    Att fuska vore ju snarare att som du säger, smygäta choklad eller liknande men ändå säga att man håller dieten.
    Fast, "fusk" passar ju inte riktigt in där heller.. Fuskar gör man ju i typ.. kortspel? Haha. 
    Men men, tänkte bara att det vore intressant att veta vad ni klassar som "fusk". För en person kan det ju vara att äta en hel pizza medan det för någon annan är att bara äta en liten bit Glad
    Jag tycker inte det finns en allmän definition, det är upp till var och en att tolka för sig själv.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-16 08:04:55 följande:
    Men ALLA dagar är ju njutardagar på lchf. "Fria" dagar kanske? Eller "paus"-dag. En paus från vanliga matlivet. Vd tycker ni? Så kan vi radera "fusk" ur vårt vokabulär - It´s ALL in your MIND!!
    Paus tycker jag låter bra
  • Denebola
    Muminski skrev 2011-05-16 10:39:15 följande:
    Avsteg kallar jag det
    Haha, gör ju jag med, men av "paus" och "fri dag" så tycker jag paus är bättre. Jag känner mig inte bunden av LCHF, känner mig ganska fri på samma sätt som jag njuter av det, men att ta ett avsteg eller en paus ibland låter bäst. Avsteg och paus har ju i praktiken samma innebörd också
  • Denebola

Hahaha, vissa har verkligen koll på det här med kolhydrater och socker

"till frukost ät havregrynsgröt med LITE mjölk (mkt socker i mjölk) och lite frysa bär i." 

• Denebola
    jeng skrev 2011-05-16 11:46:13 följande:
    haha var är det där ifrån?
    Kan inboxa länken.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-16 11:52:09 följande:
    Ja om personen trodde hon åt LCHF är hon ju helt ute o cyklar
    Som kompisens kompis som tror sig äta LCHF och dricker mjölk och äter fullkornsbröd och bulgur mm
    Nä, det hade i alla fall inget med LCHF att göra
  • Denebola
    Ellen Botilda skrev 2011-05-16 11:54:07 följande:
    Lite som "vegetarianer" som äter kyckling och fisk! 
    Vad är det det heter? Demivegetarian? Semivegetarian?

Denimvegetarian? (felstavning från FL )
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-16 11:57:56 följande:
    Vad vart fel med den meningen då? :P
    Om man tycker att mjölk har för mycket socker är det ju inget genidrag att äta havregryn
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**