• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Så, nu har jag bokat in 5 träningspass den här veckan

4 glas filmjölk är ju betydligt mer svårdrucket än 2 glas vin
  • Denebola
    katja74 skrev 2011-05-22 17:35:02 följande:
    Babe-den modiga lilla bajskorven.
    Haha, lite fel tråd nu va?
  • Denebola
    Duntoffla skrev 2011-05-22 18:24:03 följande:
    Undrar lite vilken tråd den kommentaren passar i?
    The Bajsfather skulle jag tro
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-22 19:24:46 följande:
    Nä uscha. Igår åt jag inget förrän på kvällen, och då var det pizza och pommes. Och imorse åt jag resten av pizzan och har hittills inte ätit nåt. Och kommer nog inte göra de heller. Ingen matlust alls. Men hungrig e jag. Imorgon kommer kompisen och vi kommer testa nudlarna men mer än så kommer jag nog inte få i mig. Funderar på att trycka i mig lite broccoli. Det är slut på grädde annars hade jag druckit te. Det är lätt o få i sig. Kanske ska göra äggmjölk? Nä uärk. Och trött är jag så det inte är sant. "vilade" precis i fem timmar! Och gå runt o gråta gör jag med och vet inte vrf. nej fy vad jag klagar..förlåt :/
    Jobbigt Jag brukar kunna äta broccoli med smör om jag inte är sugen på något. Kram på dig!
  • Denebola
    ThePointOfItAll skrev 2011-05-22 19:58:42 följande:
    Hej tjejer! Vet någon vad/om det är för skillnad på sötin och sukrin? sitter och ska beställa från lowcarbshop
    Same same fast lapp!
  • Denebola

Dagens smarriga mat blev en köttfärssås med massor av smör och olivolja, lök, krossade tomater, färska champinjoner, tomatpuré, svartpeppar, basilika och buljongtärning. Toppade med shiratakinudlar som jag klippte i mindre bitar. Jättegott!

• Denebola
    Fiaz skrev 2011-05-23 09:21:34 följande:
    Ja alltså jag tog i väldigt lite ekologiskt ströbröd, det fick bli så helt enkelt det gick fint!

En annan fråga: på lördag ska vi ut på äventyr hela dagen, kommer behöva ha med både frukost lunch och middag, lunchen och middagen funkar med olika sallader och tillbehör, men jag faaaasligt sugen på att göra mackor! Pones har jag hört om? Tror ni det funkar om jag gör dom på fredagen och förbereder mackorna till lördag?
    Jag kan rekommendera lembas, jag tycker de blir som riktiga mackor. Pones blir lite mer äggiga/omelettiga.
  • Denebola
    Denebola skrev 2011-05-23 09:42:03 följande:
    Jag kan rekommendera lembas, jag tycker de blir som riktiga mackor. Pones blir lite mer äggiga/omelettiga.
    Nej nu tänkte jag fel. Pones blir inte äggiga, det är oopsies som blir det.
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-05-23 11:29:03 följande:
    Så Pones kan jag göra dagen innan då utan konstigheter? Har du nåt bra recept och hur man gör?
    Ponesrecept finns i recepttråden i TS, och de går absolut att göra dagen innan.
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-05-23 12:11:38 följande:
    Eh...Behöver man ha både Pofiber och Fiberhusk till ponsen? har för mig att jag har läst att det räcker med fiberhusk?
    Nej, fiberhusk är för att hålla ihop degen medan pofibret är själva "mjölet".
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**