• Våra Liv

istället för godis! nyttiga saker

hej hopp alla!

tänkte vi kunde kanske hjälpas åt vi som vill vara lite nyttigare o även dom som vill försöka som jag då hehe..
    så jag tänkte då att vi kunde skapa en lista med nyttigt godis på eller mer som snacks
    även råd för mat är välkommet!

så jag startar listan då, kan ju vara bra o fylla på vart man kan köpa sakerna med

Nyttigt godis/snacks:

*rostade solrosfrön (mataffären)
    *rostade sojabönor (mataffären)

det är dom som jag kan tänka mig för tillfället, nån som har mer förslag?
    så kom igen nu! FYLL PÅ listan

• Svar på tråden istället för godis! nyttiga saker
  • RonjaRovardotter

Äter massor av satsumas/clementiner/mandariner, dock inte apelsiner då jag tycker dom är lite jobbiga att skala.

• Alvi

Såna här små oranga grejer i prassellöv.... Physalis tror jag de heter ...eller nåt... DE är goda!

Gurka, morötter, blomkål med dipsås - såsen kan man göra lite nyttigare eller lite onyttigare.

• Nadjis

Cashewnötter (stavas det så?) tycker jag är himla gott!

• MallaMojs

Homemade fruktsallad med favvofrukt är ett förslag, kan lyxas till med lite lättglass Popcorn och salta pinnar, om man vill vara liiite onyttig... Annars är en smoothie finfint, gärna med frysta bär, så blir det som glass, mums!!!

• Juno

Bra tråd!

Alla sortes nötter utom jordnötter, helst osaltade och i begränsad mängd
    Torkad osötad frukt
    choklad 70% (bit en liten bit och låt den smälta på tungan. Tugga inte!)
    popcorn
    Julgodis - Bitar av Wasa Husman doppade i mörk choklad. Som kexchoklad

• vårsol

Kladdkaka där man byter ut socker mot mosad banan och fett mot kesella. (Blir godast om den står i kylskåp över natten.)

• penapöna

Ett fat med bitar av färsk exotisk frukt (ananas, papaya, mango osv) är både godare och ser mycket mer aptitligt ut än ett godisfat. Är vi många som ska äta brukar jag sätta i tandpetare så det blir små fruktspett.

• MAMMSY

Mixa fryst mango med lite tjockare youghurt, blir som en god å krämig mjukglass!

• plum

Fruktsallad med rostade solrosfrön. Mumsi.....

Svar på tråden istället för godis! nyttiga saker