• Märy06

känd donator

Hej!

Är det någon här inne som har fått ägg donerade från ett syskon eller en vän i Sverige? I så fall, hur gick ni till väga? Hur känns det nu när barnet är fött?

/Märy

• Svar på tråden känd donator
  • Märy06

Tack för svar Mahoc! Härligt att det gått så bra och att det har blivit två barn Glad. Vi funderar just på äggdonation från min syster med tanke på arvsanlag och gener. Är bara så orolig över att det ska kännas konstigt om det nu blir barn till slut. Har också fått uppfattningen att sjukhuset helst ser att man gör en sk korsdonation och att de verkar även vilja styra ens beslut åt detta håll. Upplevde ni några problem med sjukhusets inställning till ert val/beslut? Har förstått att ett etiskt råd ska pröva beslutet, utöver den vanliga beslutsprocessen, just när det gäller donation från närstående? Var detta något som skapade problem för er? Kommer ni att berätta för era barn när de är äldre om hur det hela ligger till?

• Märy06

Blev så glad när jag fick ett svar från någon som gått igenom det vi har framför oss. Vi har redan haft en väldigt lång väg innan vi landade i det här alternativet. Det är många tankar och funderingar kring processen och kommande känslor. Gissar att det kommer att dyka upp många frågor efter hand också. I så fall, är det ok om jag tar kontakt/ställer frågorna till dig då?

Svar på tråden känd donator