• Äldre 28 Jun 22:45
    15904 visningar
    9 svar
    9
    15904

    Drömtydning

    Jag slår upp i min drömtydningsbok hära... ta det med en nypa salt...

    AKVARIUM: En dröm om ett akvarium, stort eller litet, varlar alltid om problem. innehåller akvariet ovanliga fiskar, hotar en olycka.

    FISK: När en man drömmer att han ser eller fångar en stor fisk, betyder det framgång och goda inkomster. Små fiskar är däremot ett förebud om sorg. Att se fiskar med många olika färger betyder svåra plågor för den sjuke och gräl, sorger och bekymmer för den friske. Drömmer du att du äter stora fiskar, är det ett tecken på vacklande hälsa. Att hitta döda fiskar i havet förebådar svikna förhoppningar. Att drömma om havsfiske är ett dåligt omen.
    Att i drömmen se många stora fiskar är ett varsel om god hälsa och stora framgångar. Att drömma att man tillagar fisk betyder ett lyckligt äktenskap för en ogift person. För en gift person är samma dröm ett löfte om en talrik barnaskara.
    Att drömma om fisk är ett tecken på framgång. Men om du drömmer att du fångar dem, betyder det att dina vänner är falska.

    LÄCKA: Du ödslar tid på bagateller. Försök vidga fältet för dina ambitioner.

    Det var dom orden jag kunde slå upp på.. ville även slå upp "jaga", "trasig" eller "sönder", "spricka", "uttorkad" eller likn. men dessa ord fanns ej med i min dröm-bok. Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite i allafall.

Svar på tråden Drömtydning