Omgivningens reaktioner när man blivit utsatt för sexuella övergrepp i en relation.
Jag skulle vilja fråga er,hur skulle ni göra i en sådan här situation? Jag blev i stort sätt våldtagen på alla hjärtans dag. I det stora hela startade det på just alla hjärtans dag för 6 år sedan och sen har det fortsatt. Jag berättade detta för en kompis och den reaktion jag fick var men varför går du inte därifrån när han börjar? jag skulle aldrig tillåta detta. Hon fattar ingenting. Jag är nedbryten jag har inte längre någon vilja. Jag har nu men för en vecka sedan hade jag inte det. Idag pratade vi igen och hon frågade hur det gick att städa. Varvid jag svara att jag har inte kommit igång ännu. Och hon frågar varför inte så jag svarar ja jag mår inte bra. Hon skrattar och säger ja varför inte då. Så jag säger ja gissa. Och hon säger nej jag kan inte gissa. Jag säger att det är pga det som hände för en vecka sedan. Och jag fick en lång förklaring att ja du är arg nu men om en vecka är det glömt. Jag känner dig vid det här laget om en vecka är det glömt. Det värsta är ju att hon har rätt, om en vecka är vi tillsammans igen. Jag kommer aldrig att kunna anförtro henne saker igen, litar helt enkelt inte längre på henne. Men vad ska jag göra är det möjligt att bli fri efter 6 år. Jag har nu inte kontaktat honom på 2 dagar men jag håller på att förgås av ångest för att jag måste kontakta honom. INte för att jag älskar honom för det gör jag inte. Men jag vill bara så gärna ringa till honom. Nåt är ju allvarligt fel i min hjärna, hur kan jag tillåta detta.