• Bebbe011

Feber och utslag som bara blir mera??!

Hejsan!

Skulle bli jätteglad om man kunde få några råd..
    Min flicka är 19månader och haft feber i 3dagar runt 39.7!
    Igår när febern slutade så kom det utslag på magen/ryggen.
    När ja kolla på Scharlakansfeber utslagen så ser dom inte direkt lika ut
    och hon är inte röd på tungan, och femtesjukan som kommit nu, skulle det blomma
    upp i ansiktet/röd också och det har hon inte... Men frågan är om det är 3dagars feber
    och utslag efteråt... Men hur länge kan utslagen komma??! För idag är det ännu mera
    upp mot halsen/ansiktet/armar/ben.

Skulle bli jätteglad om ni kunde ta en koll på detta!
  • Svar på tråden Feber och utslag som bara blir mera??!
  • krakel

på sekunden tänkte jag vattkoppor men de ser ju nte ut som koppor.. men när kom utslagen??? vilken dag???? det tog nog ca 1,5 dag innan man såg det va koppor på min flicka,,,,

ser nu att utslagen kom igår... du får ringa sjukvårdsrådgivningen annars...

• hannamiller

en virus. som kommer när man blir förkyld kanske det är.. Det åker min minsta son på allti när han blir förkyld..

• solida

Nässelfeber kanske? Jag hade det när ajg var yngre och sådär såg utslagen ut. Fast jag fick feber och sen kom utslagen bara efter nån timme, så jag vet inte om det akn vara i flera dagar...

• Fidi

Min lilla tjej har haft ungefär likadant, det var Pitoriasis Rosea (inte 100 på stavningen) kallas även fjällros.

• Bebbe011

Alltså Googlar jag på 3dagarsfeber så ser utslagen likadan ut,

så ja tror att det är det hon fått utslagen av.

Men frågan är ju hur länge utslagen kan vara där och hur mycket

som kan komma?

• sandras3

Min lilla kille hade exakt sådär förra veckan. PÅ sjukan sa dom att det var virusutslag. Finns tyvärr inget att göra åt, det läker ut av sig svjälv. Hans utslag försvann efter ett par dagar!

• pigglet

Låter precis som 3-dagarsfeber. Hög feber i 3 dygn och när den försvinner kommer utslagen. Drabbar oftast barn under 3 år, även om vår 4-åring hade det i julas.
    Utslagen sitter ibland i flera dagar. Bleknar ibland och syns mer ibland.

• Tibell

Tredagarsfebern skulle jag tippa på. Min dotters utslag såg PRECIS likadan ut, på pricken ;)

Svar på tråden Feber och utslag som bara blir mera??!