Mian: för oss funkade det inte med ikeas fleece, den var för vattenavstötande. Men testa! Det är ju inte dyrt direkt (och man kan ju klippa till en fin bebisfilt).
Lux: nu är inte blöjbaken lika påfallande (sonen är stor, 9 mån och över 11 kg), men byxor är fortfarande ett problem ibland, Vianvänder ju rätt stora blöjor, men med fuzzibunz blir problemet mycket mindre (jo jag vet att fuzzis är bra vårsol, men för oss är de faktiskt den näst bästa blöjan efter totsbots - de läcker ibland och är mycket mindre anpassningsbara i storlek än bumpy, jag ska skicka efter en nature babies som har kardborre på prov tror jag). www.onetex.com säljer bodyförlängare som har varit jättebra att ha!
aprilbarn: vi gjorde av med 12 blöjor per dygn i början och är nu nere på ca 6 - 8 (han bajsar rätt så ofta) så vi har behövt många. Vi har använt vårt vanliga kulörtvättmedel men inget sköljmedel, fast helst ska man ha ett tvättmedel utan zeoliter, Ocean sägs vara bra, jag får väl ta mig till Granngården för att köpa och testa.