tygblöjetråden del 6
lägger till tråden
lägger till tråden
Clara - efter ett tag kan tvättmedlet bygga upp ett litet lager på blöjorna så att de suger sämre. Så ungefär en gång/kvartal brukar vi först tvätta alla blöjor som vanligt och sedan direkt efter köra en tvätt igen men helt utan tvättmedel så att de sköljer ur alla ev rester av tvättmedel.
man kan säkert bara köra sköljningen men jag vet inte hur man gör detta på våran maskin.
Hoppas att det är så enkelt att de bara behöver sköljas ur lite extra.
Clara - vi har fortfarande Medium till våran tjej som väger runt 10 kg nu - de är bra i benen men alldels för stora i midjan så emellanåt ramlar de liksom av.
Large är alldeles för stora i midjan.
Vi gillar fortfarande våra Wonderoos bäst - men nu reagerar knapp dottern när hon kissar i dem så jag börjar snegle lite på frotté popolinos med ullöverbyxa -
Oh!!! Nu har jag beställt 6 stycken fitteds från Swaddlebees nya kollektion
Sambon tyckte att vi behövde lite nya blöjor som faktiskt blir ordentligt blöta när tjejen kissar....så det var hans förslag!!!
Så snart är vi med 6 nya blöjor!!!!såååå spännande!
Snart svämmar vi över i blöjor här hemma, vågar inte göra mig av med något gammalt heller, OM det skulle behövas massvis av blöjor när nästa lilla knyte dyker upp i maj.
Får sälja efterhand sen när nästa barn börjar växa ur antar jag....
Knyttet - nej den har jag sen förr, jag beställde 2 av var av de 3 nya i organisk frotté.
urfina ser de ut...är såååå nyfiken.
www.swaddlebees.com/c-10-fitted-diapers.aspx
hon hintade lite om att återförsäljarna i europa ska köra samma drive i februari, inte alla men endel, bla nån i finland som säljer swaddlebees.
Så gillar vi dem tror jag det blir fler beställda.
För bumpy-byxorna skaver på lillans lår och det vill jag inte---så nu blir det formsydda utan överdrag hemma och med överdragsbrallor borta....
Tyg tiger - jafu....det finns inte många blöjor som inte jag har testat hehe
jo, jag har faktiskt inte gett ullöverdragsbyxor en riktig chans, så det är näst på tur.
Airflowsen var helt ok, men passformen på motherease one-size var inge vidare så jag sålde iväg dem tillsammans.
HAr vikisar hemma men inga överdragsbralls
Tyg tiger - men OJ!!!! Hur ska man nånsin kunna välja vilka man ska testa?!?!?!?!
de var ju urfina allihop!!!!!
eller de här: www.woollywraps.com/store/WsDefault.asp
12 begaganade Fuzziz med inlägg skulle jag tro ligger runt 1000:-
Trots att de är begagnade så kostar de ju endel i nyskick, så lite mindre än 50% skulle jag nog ge.