Anonym (spyyyr!) skrev 2011-02-20 13:37:05 följande:
Börjar fundera på vad tusan det kan vara! Har kollat i mjölpaket, socker, makaroner och ris hittar inte en enda skalbagge. Har kollat i skafferiet, bakom spis och bakom lådor, inte en enda skalbagge. Dödade en i morse som jag och sambon undersökte, dom är ungefär 5 mm stora, ena var kolsvart och den andra var lite blåaktig, såg inga mönster på deras "skal" . Sambon ska ringa våran bovärd i morgon men hur går de till väga när dom sanerar, kan man vara hemma efter dom gjort de? Kan våra husdjur ta skada av medlet? Och jag som gravid hur går de med mig? och om vi inte hittar några djur hur vet dom vart dom ska lägga giftet?
dom sprayar lägenheten mot små svarta/bruna skalbaggar, jag har haft sånna i min lägenhet. dom höll sig mest i kök och badrum och gärna i närheten av avloppen. dom har en särskild lukt.
ett dygn efter att dom sprayat får man inte vara i lägenheten. så ni och husdjur måste bo någon annanstans. sen kommer ni komma hem till massvis av skalbaggar som krypit fram och dött överallt eller är halvdöda. allt måste torkas av och diskas om osv.