• Anonym (spyyyr!)

Äckliga skalbaggar överallt!!

När vi flyttade in i våran lägenhet i slutet av förra året så upptäckte vi någon skalbagge som vi dödade, sen har vi sett dom till och från. SKIT ÄCKLIGT! Oftast är dom i köket, men har sett dom på toan och i väggen på sovrummet ( både toan och sovrummt ligger vägg i vägg med köket). Va f*n kan de vara för skalbaggar? Dom är rätt små och hur får man bor dom? Som jag fattat det så var inte lägenheten så fräsch innan vi fick nycklarna till den.

• Svar på tråden Äckliga skalbaggar överallt!!
  • MymlanMy

Jag undrar om det inte är den germanska kackerlackan. Den är vanlig i våra hushåll sedan vi började resa mycket utomlands. Då kan man råka få med sig dessa i bagaget.

Ring anticimex genast på måndag! De lägger ut fällor i lägenheten i vilka de placerar ett gift som tar död på kackerlackorna. De försvinner meddetsamma.

• Anonym

Det låter ju som pälsängrar...de är små skalbaggar och larver..ring anticimex eller något skadedjurbekämpningsföretag. Det ska gå på hemförsäkringen.

• emelillen

usch, bor ni i hyresrätt?
    kontakta anticimex! 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Anonym (spyyyr!)

#4 Ja vi bor i hyresrätt !

• emelillen
    Anonym (spyyyr!) skrev 2011-02-20 12:12:41 följande:
    #4 Ja vi bor i hyresrätt !
    då är det väl hyresvärden som ska stå för alla kostnaderna!
    Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Anonym (spyyyr!)

Börjar fundera på vad tusan det kan vara! Har kollat i mjölpaket, socker, makaroner och ris hittar inte en enda skalbagge. Har kollat i skafferiet, bakom spis och bakom lådor, inte en enda skalbagge. Dödade en i morse som jag och sambon undersökte, dom är ungefär 5 mm stora, ena var kolsvart och den andra var lite blåaktig, såg inga mönster på deras "skal" . Sambon ska ringa våran bovärd i morgon men hur går de till väga när dom sanerar, kan man vara hemma efter dom gjort de? Kan våra husdjur ta skada av medlet? Och jag som gravid hur går de med mig? och om vi inte hittar några djur hur vet dom vart dom ska lägga giftet?

• linahelena
    Anonym (spyyyr!) skrev 2011-02-20 13:37:05 följande:
    Börjar fundera på vad tusan det kan vara! Har kollat i mjölpaket, socker, makaroner och ris hittar inte en enda skalbagge. Har kollat i skafferiet, bakom spis och bakom lådor, inte en enda skalbagge. Dödade en i morse som jag och sambon undersökte, dom är ungefär 5 mm stora, ena var kolsvart och den andra var lite blåaktig, såg inga mönster på deras "skal" . Sambon ska ringa våran bovärd i morgon men hur går de till väga när dom sanerar, kan man vara hemma efter dom gjort de? Kan våra husdjur ta skada av medlet? Och jag som gravid hur går de med mig? och om vi inte hittar några djur hur vet dom vart dom ska lägga giftet?
    dom sprayar lägenheten mot små svarta/bruna skalbaggar, jag har haft sånna i min lägenhet. dom höll sig mest i kök och badrum och gärna i närheten av avloppen.  dom har en särskild lukt. 

ett dygn efter att dom sprayat får man inte vara i lägenheten. så ni och husdjur måste bo någon annanstans.  sen kommer ni komma hem till massvis av skalbaggar som krypit fram och dött överallt eller är halvdöda. allt måste torkas av och diskas om osv.  
  • Anonym

Jag hade några få som sprang överallt, såg att de lagt larver i hundgodis påsen ja hade i städskåpet tog bort den men ändå fanns de kvar, när j flyttade och skulle göra rent fönstret så droppade det sånna från persiennerna.
    det var sjukt äckligt, sa till bo värden men han verkar inte lyssna.
    var som små skalbaggar som flög.

Hade även städat ur skafferiet, skängt en massa torrvaror och klöpt nya och förvarat i burkar,städat bakom spis osv.. 

• Anonym

låter som plattbaggar, skit äckliga.
    jag fick sånna hemma, dem sprider sig jätte snabbt och lever på torrvaror.

ringde anticimex som var här dagen efter upptäckten och efter det har jag ej haft problem med dem.
    bor också i hyresrätt och betalade inte en krona för det

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-20 15:05:39 följande:
    låter som plattbaggar, skit äckliga.
    jag fick sånna hemma, dem sprider sig jätte snabbt och lever på torrvaror.

ringde anticimex som var här dagen efter upptäckten och efter det har jag ej haft problem med dem.
    bor också i hyresrätt och betalade inte en krona för det
    jag kastade allt ätbart i hela köket eftersom dem är så små och tar sig in överallt..
  • Anonym (i hate mjölbaggs)

Jag hade problem med mjölbaggar en gång. Trodde inte att det var det först, eftersom jag inte hittade dom små kräken i skafferiet. En dag när jag skulle baka så hade jag i mjöl och när jag hällde på vatten så flöt dom äckliga j---larna upp till ytan. Hade inte hittat något i mjölet men dom kom fram när jag hällde på vattnet.

Dom var överallt, t o m under kudden i sängen o jag trodde jag skulle dö av äcklighet. Anticimex fick komma och ta död på dom. Hade innan dom kom,  tagit och slängt ALLT i skafferiet och dammsugit rent.

Baggarna försvann men det var det äckligaste jag någonsin varit med om.

Ring anticimex eller prata med din bovärd/hyresvärd.

Lycka till!

• staffan02

Hej!

Antar att du kanske redan fått bukt med problemet men annars kan du gå in på www.whskadedjurssanering.se
    och gå in på fliken skadedjurssanering och skadedjursbekämpning. Det finns en pdf fil där som man kan klicka upp och se om man känner igen skadedjuret. Kanske det kan hjälpa i varje fall. Lycka till!

Svar på tråden Äckliga skalbaggar överallt!!