Inlägg från: mamita64 |Visa alla inlägg
  • mamita64

Vi åt upp dotterns marsvin

Jag undrar vad du gjorde med pälsen?
    Var det ett sånt där riktigt lurvigt marsvin?
    Då kan ju dottern få en tofs på sin mössa. Du vet som de där fula  mössorna folk envisas med att gå omkring i, i stan. Men rävpäls på

• mamita64
    Postaldude skrev 2011-02-21 08:26:29 följande:
    Jag är inte arg, tycker bara det är så idiotiskt att vissa håller på snacka skit tex om ifall djuret hade mycket päls så kunde man göra en mössa och använda den på dottern, och nej jag kan inte göra något åt det men varför skriver man det i ett forum? Dessutom är ju inte de flesta sånna här som äter dessa djur i Sverige.. Blev bara lite förbannad, men ni kommer nog från skitforumet flashback där de bara snackas skit hela tiden..
    Men snälla du tycker du att man ska slösa bort fin päls ?

Normalt sett när man slaktar andra djur, som lamm, kalvar mm så tar man hand om hudar och päls. Samma ska naturligtvis gälla när man slaktar marsvin
  • mamita64
    Flickmamma skrev 2011-02-21 19:49:56 följande:
    men snälla du det står ju "forum" "sandlådan" "satir och ironi"
    Nu är du inte först och säkert inte sist heller med att tala om var tråden ligger.
    Men varför ska man tvunget göra det? Tre fjärdedelar av det roliga är ju att se hur de som inte fattat detta reagerar
  • mamita64
    lillamye skrev 2011-02-21 21:37:02 följande:
    ja el hur skrattar så jag får magknip
    Nja riktigt så kul var det kanske inte så att jag skrattade så mkt, men jag har suttit och småskrattat en hel del .
  • mamita64
    Putte11 skrev 2011-02-21 22:00:21 följande:
    Om vi nu kan fastslå att marsvin smakar som kyckling, så har vi ju iaf en referens till vad kyckling egentligen smakar. För alla har väl snaskat lite marsvin?
    Då smakar skallerorm och krokodil också lite som marsvin då?
    Jag stod och kollade på just dessa läckerbitar i frysdisken häromdagen, men jag köpte inget
  • mamita64
    Mumin75 skrev 2011-02-21 22:42:12 följande:

Akvariefisk är godare... iaf om du frågar min sambo

Jag tänker alltid att de smakar som vattnet luktar. Det håller mej ifrån att äta upp akvariefiskarna
  • mamita64
    Jahajaj skrev 2011-02-22 01:23:50 följande:
    Ja, vem slickar sig inte kring munnen när man ser de smarriga godbitarna simma runt... :)
    ja de ser onekligen smarriga ut, men som sagt vattnet luktar inte så gott, känns som om firrarna ska smaka sumpigt
  • mamita64
    Auctoritas skrev 2011-02-22 13:20:54 följande:
    Säg inte det... med rätt sås blir det smaskens.
    Och grönsaker, glöm inte grönsakerna, det är nyttigt. Och färgrikt och piffigt
  • mamita64
    ebbies06 skrev 2011-02-22 13:18:30 följande:
    Ja man får hoppas att det  smakade gott, För mig är marsvin råttor o kaniner o andra såna gnagare äckliga djur fulla med sjukdomar, ja jag vet, fördomar, jag skulle aldrig äta såna djur det är äckligt
    Ha ha du skulle se hur en del köttdjur lever och framför allt du skulle se hur äckliga kor kan vara. De har inga problem med att kissa och skita på samma ställe som de äter och dricker, eller på varandra
Svar på tråden Vi åt upp dotterns marsvin