• lebowski

Kur mot kraftig förkylning

Jad pehöver förlag på riktit pra huskyrer mod kaftig fökylning.

Så vad är det bäst jag kan göra för att det ska lätta?

• Svar på tråden Kur mot kraftig förkylning
  • morochmer

skölj näsen flera gånger om dagen. Ät eko honung.

• L E A

Koka en stor kastrull vatten, droppa ner 10-15 deroppas peperminolja, trä en handuk över huvudet och andas in ångan... Alternativ till oljan är pepermintthe...

Kör en hel vitlöksklyfta i mixern med en stor sked honung och en tsk peppar...ät!

Detta har funkat för mig ;)

• lebowski
    morochmer skrev 2011-02-20 19:47:27 följande:
    skölj näsen flera gånger om dagen. Ät eko honung.
    Intressant. Hur sköljer man sin näsa?
  • morochmer
    lebowski skrev 2011-02-20 20:01:39 följande:
    Intressant. Hur sköljer man sin näsa?
    Enklast med en nässkölj. Köp på nätet, apoteket eller hälsokost. sköjer ur alla bakterier och annat skit. Googla får du se.
  • lebowski
    L E A skrev 2011-02-20 19:54:25 följande:
    Koka en stor kastrull vatten, droppa ner 10-15 deroppas peperminolja, trä en handuk över huvudet och andas in ångan... Alternativ till oljan är pepermintthe...

Kör en hel vitlöksklyfta i mixern med en stor sked honung och en tsk peppar...ät!

Detta har funkat för mig ;)
    Ang. häxkuren med vitlök så provade jag nu men kräktes snart efteråt och har riktigt ont i magen nu ...

Ska prova ångbadet istället!
  • L E A
    lebowski skrev 2011-02-20 20:13:15 följande:
    Ang. häxkuren med vitlök så provade jag nu men kräktes snart efteråt och har riktigt ont i magen nu ...

Ska prova ångbadet istället!
    Detta med vitlöken hände mig också första gången. Sen så fick jag tips att äta det med lite bröd. Jäklar när jag satte igång och svettas trode jag hade 50 graders feber...
  • lebowski
    L E A skrev 2011-02-20 20:24:43 följande:
    Detta med vitlöken hände mig också första gången. Sen så fick jag tips att äta det med lite bröd. Jäklar när jag satte igång och svettas trode jag hade 50 graders feber...
    Jag har proppat i mej syltlökar för att bli av med vitlöksmaken så nu kommer jag aldrig mer kunna äta varken vitlök eller syltlök ... bah!
  • L E A
    lebowski skrev 2011-02-20 20:36:18 följande:
    Jag har proppat i mej syltlökar för att bli av med vitlöksmaken så nu kommer jag aldrig mer kunna äta varken vitlök eller syltlök ... bah!
    Tråkigt Synd att det inte funkade. Jag kör med denna kur så fort jag känner av nått...
  • lebowski
    L E A skrev 2011-02-20 20:45:16 följande:
    Tråkigt Synd att det inte funkade. Jag kör med denna kur så fort jag känner av nått...
    Ingen fara ... ångbadet gjorde att det släppte en aning ... förkylningen alltså, men inte illamåendet :(
  • becky J

Ingefära är bra! Riv färsk ingefära och brygg starkt te på det.

• L E A
    lebowski skrev 2011-02-20 20:48:51 följande:
    Ingen fara ... ångbadet gjorde att det släppte en aning ... förkylningen alltså, men inte illamåendet :(
    Gör dig en kopp the, gärna kamomillthe. Brukar va bra för magen.

sist jag körde detta var jag gravid med min minsta. Trode jag skulle dö när vitlöken satte igång o bokstavligt talag hugga i magen.
Svar på tråden Kur mot kraftig förkylning