• Mejamus

Barnbidrag & flerbarnstillägg?

Hallå! Jag har lite funderingar om barnbidrag och flerbarnstilägg när man har två barn sedan tidigare men är gravid med en annan man nu?
    Har försökt kollat på försäkringskassans hemsida men ej hittat nåt om det,så tänkte att det säkert finns nån här som vet. :)

Har 2 barn sen tidigare med mitt ex. Vi har gemensam vårdnad men jag får båda barnbidragen+flerbarnstillägget. Min nya sambo har oxå 2 barn sen tidigare, gemensam vårdnad men träffar dem bara 1 gång i månaden pga att vi bor 20 mil bort och han betalar underhåll och hans barns mamma får barnbidragen såklart. 

Vad för flerbarnstillägg får vi för vårt första gemensamma barn? Om man får något överhuvudtaget.. 

• Svar på tråden Barnbidrag & flerbarnstillägg?
  • Saaaraa

Barn som står på samma adress får man flerbarnstillägg för har jag för mig. Har du 2 barn och 1 gemensamt med honom skrivna på er adress får ni barnbidrag + tillägg för tre barn. Hans barn räknas inte i det fallet.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • Jenny Hä

Så länge du har flera bb till samma konto så får du tilläggen

• Mejamus

Jag har ett av mina barn skrivet hos mej och det andra hos deras pappa men jag får som sagt båda barnbidragen till mitt konto och får flerbarnstilägget för dom. 3an kommer i oktober.

• Saaaraa
    Mejamus skrev 2011-02-20 21:23:47 följande:
    Jag har ett av mina barn skrivet hos mej och det andra hos deras pappa men jag får som sagt båda barnbidragen till mitt konto och får flerbarnstilägget för dom. 3an kommer i oktober.
    Då är det nog inte adressen det var kopplat till utan vem som får BB får du alla till samma konto blir det tillägg.
    M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • MammaHela

Jag har tre barn, ett barn skrivet hos mig, 2 är skrivna hos pappan. Får alla tre barnbidragen, flerbarnstillägget. Så det kommer bli att ni får för tre barn.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Mejamus

Ok, då vet jag! Tack så mycket för era svar! Glad

• LL2011

Jag har en följdfråga här...

Jag har med mitt ex två barn varannan vecka, och jag får halva bidraget (deras pappa får andra halvan), eftersom vi lämnat in en blankett till FK om varannan vecka och delat bidrag.

Nu väntar jag barn med min nya man, och har alltså två halva bidrag sen innan. Nån som vet hur FK räknar då?

Svar på tråden Barnbidrag & flerbarnstillägg?