• Alexi

Barnvagn och babyskydd på flyget (Norwegian)?

Jag ska åka med min bebis till Spanien med Norwegian nästa vecka och måste ha med barnvagn och babyskydd. Enligt flygbolaget måste jag ha ett hårt emballage för att de ska ersätta ev skador, de rekommenderar en sk prampack, vilket jag såg kostar typ 1700 kr att köpa...

Hur har ni andra gjort, någon som fått skador och fått dem ersatta? Känns ju som att babyskyddet är extra känsligt, de ska ju typ kasseras om bilen krockar även om det inte finns synliga skador så de är ju väldigt känsliga.

• Svar på tråden Barnvagn och babyskydd på flyget (Norwegian)?
  • Lunamamma

Jag reste till Las Palmas med Norwegian i december och packade bara ner sulkyn i en plastsäck. Stoppade dessutom ner en paket blöjor, massa våtservetter och välling/gröt samt en skötväska i vagnen. Det var inga skador på den varken på dit eller hemresan. Om du är mycket rädd om grejorna kanske du ska köpa något billigt begagnat på Blocket att ha på resan? Sen sälja det när du kommer hem ;)

• Alexi

Inser nu att vår barnvagnsförsäkring verkar täcka sånt här. Dock, babyskyddet då? Någon som tagit med det som handbagage?

• daimstrut

Om du ska ha med babyskyddet in på flyget måste du sätta det i en stol och därmed betala för en extra plats tror jag.

• Alexi
    daimstrut skrev 2011-02-21 08:17:57 följande:
    Om du ska ha med babyskyddet in på flyget måste du sätta det i en stol och därmed betala för en extra plats tror jag.
    Nja, om det hade gått som handbagage i storlek hade det tydligen varit ok men det är för stort.

Det måste ju vara någon tidigare som haft med sig babyskydd på flyget, hur har ni gjort?
  • Alexi

*Puffar*, ingen som haft med sig babyskydd på flyget?

Svar på tråden Barnvagn och babyskydd på flyget (Norwegian)?