-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Är det värre att äta upp ett marsvin/kanin än en gris?
-
Det har du ju rätt i. Det måste väl vara så att jag har svårt att ömma för små råttliknande djur. Däremot älskar jag vackra kor.Solan skrev 2011-02-20 21:21:44 följande:Men man skulle ju kunna föda upp elefanter för köttets skull? (Då hade man ju samtidigt bevarat elefanten eftersom att som vi äter ju är av intresse att bevara). Men låt oss säga kor då. Kor finns det ju många av.
-
Ja, kor är verkligen fina.DenNamnbitne skrev 2011-02-20 21:23:14 följande:Det har du ju rätt i. Det måste väl vara så att jag har svårt att ömma för små råttliknande djur. Däremot älskar jag vackra kor.
-
Jag äter allt som går på fyra ben... Och som simmar eller flyger... Ju mer utrotningshotat desto delikatare... Har någon smakat Pandafilé?
Koala tänker jag däremot inte äta, varenda jävla nalle har ju klamydia...
Kiwifåglar har jag oxå funderat på, de måste ju vara så jävla lätta att fånga... de kan ju inte flyga, och när de springer omkring där på Nya Zeeland så måste de ju bli skapligt muskulösa och möra i köttet. -
Det är inte acceptabelt att äta något djur. Tycker folk har märklig inställning på detta forum. Hundar är äckliga, marsvin är fula och förtjänar att dö. Ursäkta för ot, men jag vägrar respektera människor som inte respekterar djur, oavsett deras utseende (och det ber jag däremot inte om ursäkt för)
-
Nej det är inte värre. Är vegerarian för att jag tycker att det är illa att äta alla djur oavsett. Det går lika bra att leva ändå!
-
va?? marsvin är ju bland de sötaste djuren som finns. Inte kan du tycka de är fula?? ok, ett och annat marsvin kanske är fult men inte marsvin i allmänhet juDenNamnbitne skrev 2011-02-20 21:10:32 följande:Nej det tycker jag inte rent etniskt(etiskt menar jag). Eftersom djuren är mindre så gör det ju mindre egentligen. Men jag tor inte att jag skulle vilja det rent smakmässigt. Men marsvin är så fula så jag skulle nog inte ha något emot att de dog.
-
Okej. Ni som är vegetarianer. Gör ni några som helst försök att leva av den mat ni själva har producerat i Sverige? Med all respekt för att ni är vegetarianer, jag tycker att det är ett etiskt bra ställningstagande. Men det finns ganska många olika perspektiv att belysa frågan på, att vara vegetarian behöver inte vara det bästa beslutet som innefattar minst lidande.
-
Visst, jag har till exempel odlat potatis i en hink på balkongenSolan skrev 2011-02-20 21:40:17 följande:Okej. Ni som är vegetarianer. Gör ni några som helst försök att leva av den mat ni själva har producerat i Sverige? Med all respekt för att ni är vegetarianer, jag tycker att det är ett etiskt bra ställningstagande. Men det finns ganska många olika perspektiv att belysa frågan på, att vara vegetarian behöver inte vara det bästa beslutet som innefattar minst lidande.
-
Nej djur som djur, kan äta vad som sålänge det blivit väl behandlade/humant slaktade. Sen får det gärna smaka gott också är lite osäker på marsvin & kanin
-
Vad har det med saken att göra? Ni som äter kött äter sällan svenskproducerat ni heller. Merparten av det kött som säljs i butik är importerat från Tyskland eller IrlandSolan skrev 2011-02-20 21:40:17 följande:Okej. Ni som är vegetarianer. Gör ni några som helst försök att leva av den mat ni själva har producerat i Sverige? Med all respekt för att ni är vegetarianer, jag tycker att det är ett etiskt bra ställningstagande. Men det finns ganska många olika perspektiv att belysa frågan på, att vara vegetarian behöver inte vara det bästa beslutet som innefattar minst lidande.