• SötaSarah

Lax till hemmagjord sushi?

Jag har ingen lust att ta tinade såna frysta filéer, verkar inte speciellt gott alltså. Dessvärre har vi där vi bor nu inga såna fiskbilar som vi hade nere i västra götaland vid varje butik. Här i Hälsingland vet jag faktiskt inte om det finns någonstans... Så då vet jag inte riktigt vad jag ska ta för lax och var jag ska få tag på den? Mycket svårare med fiskbutiker här! Det jag tänkte på är såna stora laxbitar som finns färska på affären, förstår ni vad jag menar? Är såna bättre eller funkar det över huvud taget? Ska sjlävklart frysa den innan!

• Svar på tråden Lax till hemmagjord sushi?
  • SötaSarah
    MissUnderstood skrev 2011-02-21 10:04:24 följande:
    Jag skulle köpt en färsk laxbit på någon stor butik, Coop, Maxi eller liknande, och sedan fryst in i tre dygn. Jag tror det blir mycket godare än de där frysta portionsbitarna.
    Precis det var det jag tänkte. Dom är ju inte filéer så då men tänker på en sån stor laxbit som det brukar va skinn på undersidan som man slänger in i ugnen oftast annars osm är färsk och inte vart fryst. Verkar ändå fräschare frysa en sån 3 dygn hemma än en sån vanlig laxfilé som jag brukar få tips på, dom blir så konstiga.... Borde funka med dom där bitarna i fiskdisken!
  • bananflugekärlek

Jag tar faktiskt alltid kallrökt ändå.

• bananflugekärlek
    SötaSarah skrev 2011-02-21 18:14:29 följande:
    Kallrökt pallar jag inte, blri såå annat än vanlig rå lax :D Gott med kallrökt men på sushi, nja inget för mig tror jag :P
    Jag tycker det blir himmelskt, just eftersom det är soja/wasabismaken jag mest är ute efter!
  • SötaSarah
    bananflugekärlek skrev 2011-02-21 18:51:43 följande:
    Jag tycker det blir himmelskt, just eftersom det är soja/wasabismaken jag mest är ute efter!
    Hehe okej jag är mest ute efter laxen o sojan :D
Svar på tråden Lax till hemmagjord sushi?