Santon skrev 2011-04-12 17:16:26 följande:
Men EnFisPåTvären...jag har inte någonstans i mitt inlägg nämt dig. Varför tar du åt dig? Det behöver du ju inte göra.
När det gäller det andra du skriver om kreti och pleti. Jag förstår inte riktigt hur du menar där?
De inne i huset är ju inte kreti och pleti..de är en grupp och du säger ju själv att vad en eller två personer gör påverkar gruppen (och där håller jag med dig) men jag förstår inte hur en person då ska ha "rätt i" att lägga sig i 1 relation för att det påverkar gruppen, men inte ngn annans?
Det är det jag förundras över? Jag får det inte att gå ihop alls?
Haha, ärligt jag vet inte var jag fick det ifrån. Okej ska försöka förklara: ta en skolklass. Där var vi en klass och man hade de man umgicks tajtare med. Om någon av de andra gjort något jag inte fattade som Sara och Martin hade jag inte gått till dem men om mina bästisar i klassen gjort det samma hade jag pratat med dem - framför allt om den jag står närmast är ledsen. Jag såg hela samtalet och jag uppfattade det inte som att Peter la sig i utan att han ville reda ut en massa frågetecken om Sara som person i och med att de tre ändå umgås så tajt och Martin var ledsen. Jag hittar inte fler ord att förklara hur jag menar tyvärr.
Men skit samma - vi tycker olika, du tycker att han la sig i på ett onödigt sätt och jag tycker att han visade omtanke och hade en rak diskussion med en nära vän.
Vad gäller allt annat du är arg på ska jag försöka att inte ta åt mig.