en ängel som orkar läsa? upp o ned samboliv, en gest förändrar allt?
ja o sambon har ett barn på 2 år snart. Vi har varit sambos i 5 år. Haft förhållande i 8 år. Vi har mer eller mindre växt ihop och trots i bland våra tveksamheter som skett i från båda håll kring vårt förhpllande så har vi hållt ihop. i vått och torrt. Kanske för att det helt enkelt är enklast så, jag menar: gemensamma vänner, kan rapa o fisa precis när vi jänner för det och är allmänt trygga i vårt förhållande. kanske till och med FÖR trygga som ett långt förhållande lätt innebär;) Jag ska försöka beskriva min sambo ifrån båda sidor för att ge er en liiite bättre bild på honom. De goda: han ställer upp när det verkligen gäller, för mig och min familj dvs mina brödrar o föräldrar. det kan vara allt i från bärhjälp till det mesta. Han tvättar. är bra på att laga mat.. herregud.. när jag sitter här och ska komma på hans bra sidor så kniper det lite. Jag kommer nästan inte på någonting om vad han gör för mig som inte innebär trygghet. Hans dåliga sidor är väl hans temperament. Han är rätt så ryckig i kroppsspråket och höjer gärna stämman, ofta. alltid. i situationer som att han glömt var han lagt nycklarna för 2 sekunder, till allt. Hade inte jag hejdat mig som jag gjort i princip i alla år (förutom de två-tre första åren) så skulle vårt hem inte varit ett hem. Då hade han minst sagt möblerat om. Han kastar gärna saker efter mig när han är sur, gärna på mig. bara små skit dock. men det är principen som jag inte gillar. Det brukar oftast bli pennor eller reklamblad. för en månad sedan så glömde jag att hejda mig precis där jag skulle när vi diskutera. det "slutade" med att han slog i sönder köksdörren fast att vårt barn var vaken, vårt barn såg inte det direkt att han slog i sönder dörren men det räcker att barnet hörde det... Jag hatar skrik i allmänhet och älskar att kunna mötas halvvägs genom diskussioner. missuppfatta mig inte i heller. Man är alltid två personer i ett gräl, minst. och absolut skulle jag kunnar agera annerlunda i säkert alla situationer. Men jag har verkligen lärt mig allt jag kan för att hantera hans "utbrott" och gjort små justeringar i allt om förebyggande arbetet kring det. Och absolut att det har minskat rejält. Men för det första så vill jag inte att vårt barn ska se en skymt av detta beteende egentligen, med full medvetenhet om att alla är människor, men visst finns det även gränser i det. 2. jag är trött på att bli kallad en massa glåpord. osv.
Men jag är även rädd. rädd för att mista tryggheten i våra liv. att vara ensam. Jag har alltid varit så jävla säker på att han är den rätte. Och alrdig någonsin har jag sett mig runt om efter något bättre. vi är så säkra på varandra annars. häromdagenvar det en man som går samma kurs som mig som jag småpratat med innan. inget så där utan om väder och vind. Han såg mig. typ på riktigt. Hans sätt att prata med mig har förvånatsvärt satt sig riktigt i mitt huvud. Sådana enkla saker som: allt bra med dig? du ser lite hängig/fräsch ut. du är inte som alla andra.. han ger lixom lite små komplimanger.
Under min o sambons åtta år så har det hänt att män flörtat med mig och jag har ju förståss avstått som vanligt med vilje absolut. och det gör jag ju här oxå. Men jag menar. under alla år så har andras komplimanger aldrig fastnat. Nu sitter hans komlimanger riktigt på djupet. och jag blir inte av med dem! Jag upprepar kommentarerna i skallen hela tiden, just för att det känns bra. snälla ni. finns det någon vänlig själ här inne som kan fråga mig något kanske eller som kanske har några tankar kring någonting ocm jag sagt i detta inöägg? jag har aldrig skrivit om detta för att sånt här är tabu. Kanske är ajg uppfostrad så (det som händer hemma, nämns bara hemma). snälla det skulle betyda mycket för mig om någon skulle läsa detta och kommentera något litet. tack tack tack.