• heter

Snyggaste storleken på en klocka?

Jag läste en artikel där någon sa att stora klockor skriker pizzabagare, wannabe och knarklangare. Jag fick mig ett gott skratt och tänkte att stora klockor har ju varit mode i några år nu. Vad tycker du är snyggast storlek på en klocka? Eftersom att alla har olika bred handled så får ni väl utgå från vad som ser snyggast ut på er själva. Med stor menar jag en som täcker hela handleden, mellanstorlek tar väl upp ungefär halva handleden (och är vad jag skulle kalla normalstorlek) och små är mindre än så.

• Svar på tråden Snyggaste storleken på en klocka?
  • heter
    Cornellia skrev 2011-02-21 01:53:27 följande:
    Utan klocka.
    Inte riktigt det svar jag var ute efter.
  • Cornellia
    heter skrev 2011-02-21 01:56:56 följande:
    Inte riktigt det svar jag var ute efter.
    Så liten som möjligt så att man inter ser den då. Klockor är fula, så ju större klocka man har, desto fulare är det.
  • Auctoritas

En sån här har jag och den är varken ful eller stor, (40 mm) och nej, jag bakar inte pizza.

Argumentum ad rem
  • Vidstige

När det gäller klockor till kvinnor ska det vara modell större, gärna i rostfritt
    à la modet.

• auster

Tycker en Rolex datejust 36 mm i stål med är bland det snyggaste som kan sitta på en kvinnas handled. Helst med jubilee-länk. Och en klänning från Agnes B med en lite längre sidenscarf till. Hermes Un Jardin sur le du Nil... Mmmmm....

Min tjej har en breitling colt ocean som är drygt 30 mm vilket också ser väldigt bra ut.

En hel del kändisar har börjat med 40 mm klockor (typiskt Rolex Daytona), vilket jag tycker kan se ok ut i vissa situationer. Men det är inte att rekommendera om man ska köpa en väldigt dyr klocka.

Så, svaret på din fråga är 30-38 mm är snyggast på kvinnor och håller över tiden

• Chinchilli

Kvinnor: mellan 30-35 mm, bling går bra i måttliga mängder.

Män: 40-45 mm, absolut inget bling, stilren, absolut inget läderarmband.

Detta är min klocksmak Glad

• heter

Vad kul att tråden har återuppstått! Jag gillar nog storleken 30-34 mm på en kvinna mest och 40 mm på en man. Normalstora män och kvinnor då. Flört

På mig sitter en 34 mm ganska bra men är lite klumpig och inget jag vill ha på mig flera dagar i rad. 30 mm är bekvämast och ser nog bäst ut rent estetiskt för den är varken för stor eller för liten. Jag tror att modet kommer att gå tillbaka till mer normalstora klockor om ett tag.

Håller med om bling i måttliga mängder på en kvinnas ur och absolut inget bling alls på en mans ur. Det är kräkvarning för mig på män med guld/guld-och stål klockor och/eller ädelstenar. Tyst

Colt Oceane är en fin klocka både på män och kvinnor.

• heter
    Vidstige skrev 2011-05-03 14:55:19 följande:
    Så här ska det se ut...

Snygg Daytona! För det är väl en sån?
  • 071001

Jag har ett mindre damur och en större lite blingad klocka som jag tar fram ibland till fest. Så, jag gillar både små och stora klockor. Har ganska tunn handled så jag kan inte bära upp ett herrur, men en kvinnomodell större går.

• heter
    071001 skrev 2011-05-03 19:58:58 följande:
    Jag har ett mindre damur och en större lite blingad klocka som jag tar fram ibland till fest. Så, jag gillar både små och stora klockor. Har ganska tunn handled så jag kan inte bära upp ett herrur, men en kvinnomodell större går.
    Jag skulle inte heller kunna ha ett herrur eller ett ur som är större än 36 mm högst. Det kan vara snyggt med stora klockor men det är ju ganska jobbigt att ha en stor klocka på sig för den är i vägen när man sitter vid datorn och gör andra saker.
  • 071001

därför, nej, det skulle inte gå alls. Maken får ibland märken på ett samma ställe av sin klocka och jag gissar att det beror på storleken och hur han sitter och jobbar vid datorn.

• Chinchilli
    Vidstige skrev 2011-05-03 14:55:19 följande:
    Så här ska det se ut...

Mja snygg klocka men den ska sitta nere vid handen!!! Får kräkvarning på folk som drar upp den på armen, tappar stilen totalt!! (glider den upp drar man ner den direkt)
  • auster

Min klocka (40mm) som saknas hemma ibland när sambon åkt till jobbet...

• Vidstige

Chinchilli>>Jo, håller med. Den ska sitta nere vid handen, och definitivt rättvänd.

Svar på tråden Snyggaste storleken på en klocka?