• Louga

psykisk misshandel. förvirrad( vi har gemensamt barn)

Jag tror inte att han inser fullt ut vad det är han gör. Han lever i förnekelsen och tror att det är enbart du som gör fel.
    Om jag hade varit du och jag fortfarande älskade denna karl sa skulle jag hjälpa honom inse vad det är han gör som fel och ge honom medel som gör att han kan hantera sin ilska pa ett bättre sett.
    En ide kan vara, om ni har ett utryme i erat hem, sätt upp en boxningspase eller ngt som tal slag och säg at honom när han är lugn att fran och med nu slar du pa denna pase när du blir arg. När du slar mig/kastar saker mot mig sa sarar du mig ohört mycket och det räknas som misshandel som är ett brott. Om han inte haller detta sa far han skaffa ett eget bostad.

• Louga

Förklara för honom att du älskar honom men inte kommer att tillata detta beteende längre och om han inte haller vad som han har lovat för ni bli särbo till dess han har kommit pa ett sätt som gör att han far ut sin ilska.
    Han maste börja jobba med sig själv och terapi eller sport eller ngt annat kan hjälpa honom att fa verktyg att hantera sin ilska.
    Du skall absolut inte acceptera att vara ett slagpase bara för att han blir arg pa dig eller barnen. Behöver han ha en slagpase sa maste han skafffa en annan.

Svar på tråden psykisk misshandel. förvirrad( vi har gemensamt barn)