• Villes mamma

Namn-tatuering...

Undrar om någon erfaren eller icke-erfaren kunde tipsa mig om namn-tatuering?
    Jag menar då en tatuering med min sons namn på min kropp nå´nstans? Men var? Hur?
    Har redan länge funderat över att skaffa en sådan tatuering men vet inte hur jag vill ha den, vilken stil, var??
    Har från tidigare en tribal runt högra armen...

Tips?

• Svar på tråden Namn-tatuering...
  • Tin o Trolls mamma

Min tatuering kostade 400:- här i Visby. (Bild i barnkammaren. Tatueringen är ca 2,5*6 cm)

Ekorren.

• Nella

jag funderar på att tatuera in min dotters namn i nacken,vill inte att det ska vara synligt i alla lägen. Det blir på arabiska skriftspråket så det blir nästan som ett konstverk.

• JuliaG

Har bokat tid för att göra min dotters namn som att armband runt vänster handled, ca 1,5 cm hög. :D Typsnittet liknar gammal skrivstil. *Wei*

• dutten

Har oxå funderat på att gadda namnet på lillan o stix (i magen) och i så fall på vristen.

Men så kommer då detta Men tror att jag ibland tänker för mycket?*s*
    Hur skulle det kännas att ha namnen där om det hemskaste hände dvs att de dog?

Visst har oxå tänkt då har man minnet där oxå kvar och Man kan ta bort det osv.
    Måste väl erkänna att jag överlag har svårt att tänka mig att gadda namn....

Så jag har kommit på en annan sak;)
    Varför inte gadda symboler för flicka/pojke istället?
    Min tänkta symbol är mycket enkel ett streck som lutar åt vänster = flicka o tvärtom på pojke...

Nåja du fick inte mycket hjälp av mig denna gången - hoppas att du kan besluta dig ändå:o)

Runor är snyggt - vi har våra namn i runskrift på vårar förlovningsringar;)

dutten

• Jossebell

Jag skulle kanske tycka att det var lite kul att ha tatueringar med mina barns namn. Kanske i forma av små rutor med namnet och ett snöre efter som snirklar sig in i varandra så man kan bygga på den om det blir fler barn. Men jag är tveksam om min tonårskille skulle uppskatta att jag tatuerade in hans namn på min kropp....

• carina

Hej!

Jag tatuerade in EMIL på vristen precis över knölen på yttersidan på hö sida . Hoppas du hajar.... *skratt*
    Är super nöjd men hade som du stora problem innanjag bestämde var o hur ...
    Kram

• sosarorra

jag har min sambos namn tattat in på min höger vrist över knölen, den är jätte fin+ ett litet hjärta brevid..

• Jossebell

Vart vänder ni er när ni tatuerar namn. För jag tatuerade mig i Stockholm 1988 och då vägrade de tatuera andra namn än sitt eget eller "mor"...

• Tin o Trolls mamma

Jossebell:

Jag gjorde min tatuering här i Visby på Visby Body Art Center. Jag har designat tatueringen själv och han förde bara över mönstret till min hud. Det är runor och han frågade inte ens vad runorna betydde. ( )

När maken tatuerade in mitt namn på bröstet skrev jag direkt med tuschpenna på makens bröst och sen fyllde tatueraren i. Han ifrågasatte inget! Märkligt, men vi är så klart glada att han gjorde tatueringarna öht!

Ekorren.

• sosarorra

Jag gjorde min här i Helsingborg, hörde mig runt och alla här tatuerar in namn.
    Jag fick en varning först-Har du nu tänkt igenomm detta noooga nu, frågade han med en allvarlig blick.
    Så fort jag sa ja så började han direkt och sa att han tyckte det var häftigt gjort av mig...

• Pix

Jag har planer på att tatuera mina barns namn runt min navel.
    jag är lite ful runt navlen efter graviditeterna,, så där blir nog en bra plats.

• mjukisvicki

i västerås så får man inte tattuera in namn.. sina barns vet jag inte men partners gör dom inte..

• sosarorra

pix- akta dig för att gör tatueringar på ( ursäkta ordvalet) lös hud, det kan se jätte konstigt ut. Om det är hud som man dölja så tatta dig inte där för det drar uppmärksamheten bara mer dit.
    Prata med tatueraren innan han/ hon tipsar dig nog gärna
    Lycka till!

• Jenniefager

Gör någon fint i svanken. Kanske namnet inom ett visst mönster??
    Hoppas du förstår hur jag menar..

• asta

jag har min fästmans namn tatuerat i svanken på ena sidan med kinesiska tecken. tänkte först göra det med centraleuropeiska bokstäver men de var tveksamma (på east street tatoo i stockholm) men sen bestämde jjag mig för kinesiska tecken och gjorde det då hos en tatuerare långt ner på folkungagatan i stockholm, kommer inte ihåg vad de heter. det var billigt där och läkte fint. på sidan i svanken är ett bra ställe eftersom huden inte blir så slapp och uttänjd där. lycka till! kram

• Nane

Jag har också funderat lite på namntatuering men jag skulle vilja ha arabisk eller någon asiatiskt text.

Vet nån hur man kan få reda på hur ett visst namn skrivs/"ritas"? På internet?

• Tjongballong

Jag skulle vilja tatuera in mina två barns namn runt armen ,,,som en taggtråd fast med namnen istället då=)))
    kram

Svar på tråden Namn-tatuering...