• Sola

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Så jobbigt ni verkar ha med onda SD, tycker synd om er. Jag brottas med mina foglossningar men jag tycker jag har hittat ett ganska bra sätt att "stå" ut med dom. Näe nu efter ett skönt bad så blir det jordgubbar och jag har precis hoppat ner i det skönaste gravidplagget av dom alla

• Sola

Hej. Hur har ni det? Magen växer så det knakar, det gör väl era med? Vi köpte en vagn igår, vilken lycka. Kram Sola

• Sola

Hejsan svejsan Glad
    Idag så gick vi in i v 25, känns så bra att veckorna går framåt.
    Var förövrigt till BM idag och mitt hb ligger äntligen på en bra nivå,
    var ganska trött när det var nere på 70 kan jag villigt erkänna.
    Efter mätning av magen så ligger vi ovanför kurvan, men bättre det än under.
    Hur mycket har ni gått upp i vikt? jag har nu gått upp 9 kilo och jag tycker det är
    ganska ok.
    Foglossningarna är fortfarande bökiga, ska till sjukgymnasten på torsdag, man måste
    göra allt inför en kommande sjukskrivning annars så får man avslag av försäkringskassan.
    Fick i fredag´s beslut om graviditetspeng, dvs att jag slutar jobba den sista Aug,
    känns just nu som en stor lättnad.
    Hoppas ni kan hjälpa mig lite!?
    Min man ska bygga vårat skötbord (han är finsnickare) men däremot så vill han en önskelista
    från mig hur jag vill att det ska se ut (funktionellt)
    Vad skulle ni ha önskat er? Tacksam för ideer.
    Kram Sola Solig

• Sola

Hej. Tack för alla skötbordstips, sätter in en bild när det är klart. Själv så blev jag sjukskriven pga foglossningar till och börja med i 3 v. Jag har fått beviljad gravpeng fr.o.m. 31 aug så troligtvis blir det inget mer jobb för mig. Sväller en hel del om vader/fötter, hur har ni det då? Men jag är så lycklig!!!
    Sola

• Sola

Hej. Undrar om ni har handlat till eran bebis än och vad har ni köpt eller ska ni köpa? Vi har inhandlat barnvagn bilstol och spjälsängshalvmåne lånar vi. Något mer har jag inte köpt/lånat. Vore kul att höra hur ni ligger till. Kram Sola

• Sola

Nu är hela bebis-inköpslistan klar och sitter på kylskåpet! Tack för olika tips. Min man tyckte inte det var allt för mycket saker ändå som måste inhandlas. Har ingen panik med att handla men det är så befriande att ha att man behöver uppstaplat. Sola

• Sola

Hej
    Idag gick vi in i V 30, det känns helt ofattbart.
    Efter alla dessa år som man har väntat på att bli spontant gravid, sen så "måste"
    man gå igenom hela 5 ivf  därav 2 missfalll...
    Inte konstigt att man ibland måste nypa sig i armen för att verkligen förstå att hon
    snart är här hos oss. Hjärta
    Ska på rutinkontroll hos BM idag, alltid lika mysigt att få höra hjärtljuden.
    För övrigt så mår min kropp som skräp, illamåendet har smygit sig tillbaka,
    foglossningar, sväller, sömnproblem men jag är så lycklig och tacksam Glad
    Kram på er och sköt om er vackra magar
    SolaSolig

• Sola

Mitt SF- mått hade ökat mycket så jag blev inbokad på ett tillväxtultraljud den 2 sep.
    Stort barn? Stor mängd fostervatten? Ja tvillingar vet vi ju att det inte är. För övrigt så var alla andra värden perfekta.

• Sola

Hej på er:
    Idag är det dax, vi ska på tillväxtultraljud.
    Känns så spännande, längtar verkligen efter att få
    se bebben igen.
    Hoppas bara att barnet inte är allt för stort, eftersom mitt SF-mått
    är stort så finns det nog en stor risk på mycket fostervatten el stort barn.
    Har from igår graviditetspeng och det känns underbart Skrattande
    Hur har ni andra det?
    Sola Solig

• Sola

Hej
    Förlåt att jag är så seg att göra ett inlägg efter vårat TUL.
    Men det var inget avvikande med det, hon vägde 2% aöver
    normalt så det känns bra.

Pollan: Oj vad det låter jobbigt att flytta på slutet av graviditeten, men det låter klokt att åka hem
    till Svedala och föda.

Själv så känner jag mig stortjock, nätterna är jobbiga vrider och vänder mig hela tiden och toaletten får flitiga besök, är konstant anfådd och mina fogar är ytterst besvärliga just nu är faktiskt svanskotan värst.
    Har börjat må illa igen så jag har kräkts ngr ggr... mår med andra ord inte toppen men jag är oerhört glad över att jag har graviditetspenning så jag bara kan ta dagen som den kommer.
    Mådde aldrig 100 bra när jag väntade sonen heller, så jag förväntade mig inget annat.
    Hur mår ni då? Vore kul att höra hur ni har det :)
    Tänka sig att det bara är 53 dagar kvar till BF, tycker fortfarande att det är lite ofattbart!
    Kram Sola Solig

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF