v 20. Känner mig så tjock
Jag är jättelycklig över att äntligen vara gravid efter flera års försök. Men ändå finns den där viktångesten där. Men jag har förstått att det är vanligt? Jag vägde lite mer innan jag blev gravid men nu den senaste veckan tycker jag att jag blivit enorm (min sambo säger att det är en gullig liten bebismage) men liten vill jag inte påstå. Jag kan ha mina vanliga byxor än så länge men tröjorna är för små (brösten har också vuxit en hel del). Så än så länge är det mage och bröst som vuxit. En tröja jag kunde ha förra veckan sitter illa idag när jag provade den.
Jag läste på en sida att det är normalt att gå upp 1/2 kg i veckan fram till förlossningen (typ från v 19-20) och jag hoppas att det inte är sant. Jag vill inte gå upp så mycket till innan det är dags.
Jag försöker äta så bra som möjligt, äta nyckelhålsmärkt och sådär. På helgen äter jag godis men försöker skippa sånt under veckorna. Jag kan inte äta mindre än vad jag gör för då mår jag illa. Tidigare åt jag inget på kvällarna men nu måste jag äta en kvällsmacka för att inte må illa och kräkas. Fuskar jag en kväll så slutar det med att jag kräks och mår illa hela dagen efter också. Så jag antar att jag går upp i vikt eftersom jag äter mer än vad jag är van vid? Eller hade jag gått upp i vikt ändå?
Jag är lite orolig att jag kommer att bli dubbelt så stor som jag är nu (jag hoppas att det inte finns några belägg för min oro). Jag äter inte mer än vanligt tex till middag, utan blir mätt snabbare än tidigare.
Jag vet inte vad jag vill med denna tråd, bara skriva av min viktoro lite. Kanske höra att det är helt normalt att gå upp i vikt och att jag inte alls behöver bli dubbelt så stor innan förlossningen. Jag har inte samlat på mig vätska än i alla fall, jag är inte svullen och jag kan ha mina ringar och så (kollade både äggvita och socker hos bm förra veckan och då var allt bra).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 15:10
Jag glömde att skriva att jag rör på mig så mycket jag kan. Tar promenader varje dag.