Inlägg från: Bordeaux |Visa alla inlägg
  • Bordeaux

Ormar...

Jag, fast jag vill inte ha några djur hemma.

• Bordeaux

Ansvaret, jag vill ha kvar friheten att kunna dra iväg på en minisemester eller så utan att behöva oroa mig. Nu vet jag att ormar och ödlor skulle klara en weekend ensamma om man har timer på lysena och de är nymatade för de äter ju inte jätteofta. Men jag skulle ändå inte kunna slappna av. Sen jobbar jag extra på ett ställe där det finns ormar och ödlor så jag får nog av maten och kelandet där. Sen brukar jag komma in extra under påsken då terrariesällskapet i östergötland visar upp sina privata små kelgrisar. Jag är fascinerad och det är häftigt att de är så olika, först tror man att de är själlösa klumpar utan personlighet men så är det ju absolut inte och den ena reptilen är inte den andra lik.

• Bordeaux
    Fröken Susidus skrev 2011-02-25 12:26:15 följande:
    Förlåt mig för ot.
    Ni här som gillar reptiler, vet ni var man kan vända sig om man har en man behöver bli av med? Jag vill helst inte använda mig av blocket...
    Min sambo impulsköpte en orm som han fick med i en lägenhet innan vi träffades, nu har intresset falnat och ormen ligger där bortglömd i sitt terrarium.
    Jag gillar inte ens ormar :-/
    Jag skulle ha härt av mig till terrarie sällskapet i östergötland (tsiö) prova att googla dem. De borde veta och borde kunna hjälpa dig om repti.net inte ger något
Svar på tråden Ormar...