Inlägg från: epikuren |Visa alla inlägg
  • epikuren

Ormar...

Men vad är egentligen skillnaden på ormar och akvariefiskar som husdjur?

• epikuren
    valkyrie skrev 2011-04-04 10:37:03 följande:
    jag tycker det är stor skillnad mellan fiskar och reptiler. en fisk kan du inte plocka upp och "källa" med det kan du med en orm eller ödla. en fisk behöver du mata varje dag och då är beroende av dej om du skulle åka iväg en orm bryr sig inte om du åker iväg en vecka. ormar och ödler är så mycket roligare att titta på och ha att göra med. det är tom intressant att se dom ära.

men då jag har Pirayor hemma med så ser jag lite action när jag matar dom med. men dom är jobbigare på det sättet att dom behöver mat var annan var 3:e dag och behöver städa hos dom var 3:e dag så svårt att åka iväg när man har dom. inte direkt vem som hälst dom vill stoppa ner händerna hos dom. 

Jag har läst på allt jag kan om kungspyton, de är ju så fina! Men jag är rädd för att de ska vara tråkiga. Jag menar, får jag inget utbyte av den så tröttnar jag och därför har jag inte skaffat någon än men dregglar över bilderna iaf. Så snygga!

• epikuren

Nej förmodlgen kommer jag inte kunna hålla fingrarna i styr så det blir nog inget mer än faktaletande på internet och möjligtvis ett besök till reptilmässan för att titta närmare på dom små sötnosarna.

Svar på tråden Ormar...