• Snooze

Ormar...

Är det bara jag som älskar reptiler i allmänhet och ormar i synnerhet? Vi har hela huset fullt redan och jag vill bara ha fler och fler och fler...
    Det måste väl finnas nån mer?

• Svar på tråden Ormar...
  • Fröken Susidus

Haha, snällt av dig ;)
    Vi bor i Finspång, Östergötland.
    Det är en kungspyton, 7 år gammal och rätt trevlig för att vara orm ;)

Repti.net säger du, kanske kan vara något annars
    Ne, just kungspyton finns det många av på blocket också så det känns verkligen inte bra att lägga ut honom där. Jag vill ju att han ska komma till någon kunnig och intresserad.

• Snooze

Bah! På tok för lång från Uppsala, annars hade jag gärna tagit den Så har ni inte vägarna hitåt så rekommenderar jag repti....

• Snooze

Fast du....kom precis på, ligger inte det hyfsat nära Norrköping? För dit ska jag på reptilmässa 14 maj...så kan ni ha den kvar tills dess så kan jag hämta den då

• Becka8909

hej på er, här har ni också en reptil intresserad,
    är uppvuxen med djur i allmänhet, (iller, hundar, papegojor och sånt.)har haft skinkar, dabbagam, leguaner, geckos, spindlar, tigerpython, råttsnokar, majsormar(dock rätt tråkiga), blodpyton, rosenboa, schillirenis(fel stavat I know;)), och en massa massa mer, har en intresserad pappa, sådan far sådan dotter, nu har jag och min sambo 2 st kungspyton, 2 st skäggisar, och 2 katter, men vill ju som sagt ha mer. :D
    Blir att kanske köpa en padda på nästa reptil mässa;)

• valkyrie

hej hej.
    här är en till som älskar reptiler.

har 2 majsormar, 1 kungs boa, 1 kungsphyton, 4 leopardgeckos.

hade en rengbogsboa med men hon dog för minder än en månadsen. hon va bara bebys och vägrade äta vi tvångsmatade henne men hon ville ändå inte. men dom är känsliga när dom är små.  :(  och en annan kungsboa som dog hon hade fel på tarmarna.

har även haft 2 västliga diamantskallerormar och en palmhugorm.

just nu funderar vi på en gabon men inte bestämmt oss än. :)

• Snooze

Becka: Åhh, en blodpyton är jag väldigt sugen på... Men vad blir det för typ av padda då? Och ska du till Sala 30:e april?

Valkyrie: Palmisar så otroligt fina (om än dock för giftiga för min smak ) Så jag håller till godo med en baroni...

Nu har jag iallafall lagt in lite ormbilder i mitt galleri....

• Bordeaux
    Fröken Susidus skrev 2011-02-25 12:26:15 följande:
    Förlåt mig för ot.
    Ni här som gillar reptiler, vet ni var man kan vända sig om man har en man behöver bli av med? Jag vill helst inte använda mig av blocket...
    Min sambo impulsköpte en orm som han fick med i en lägenhet innan vi träffades, nu har intresset falnat och ormen ligger där bortglömd i sitt terrarium.
    Jag gillar inte ens ormar :-/
    Jag skulle ha härt av mig till terrarie sällskapet i östergötland (tsiö) prova att googla dem. De borde veta och borde kunna hjälpa dig om repti.net inte ger något
  • Bebbe Boo

Jag har haft 2 ormar.

1 kungspyton och en 1 kungsboa.

Underbara djur! :)

Skulle gärna ha orm igen men är ensam om det i det här hushållet :)

Hade även 2 geopardgeckos (såååå söta :) )

• Frk Svår

Jag har haft massa tigerpythons (tre vuxna varav två hannar och en hona, den ena hanen och honan fick två kullar vilket resulterade i massa minipython ) men nu har jag varken tid eller plats   Honan blev dryga 5 meter så det krävdes ju en del utrymme...

• valkyrie
    Snooze skrev 2011-03-01 20:17:40 följande:
    Becka: Åhh, en blodpyton är jag väldigt sugen på... Men vad blir det för typ av padda då? Och ska du till Sala 30:e april?

Valkyrie: Palmisar så otroligt fina (om än dock för giftiga för min smak ) Så jag håller till godo med en baroni...

Nu har jag iallafall lagt in lite ormbilder i mitt galleri....
    jo visst är dom giftiga men dom är så pass lungna av sig så dom gör yterst sällan utfall. skallerormarna va värre med det. och så är det skillnad på giften
Svar på tråden Ormar...