• sheena82

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Vad spelar det egentligen för roll att hon gör samma saker??? Tycker barnet det är kul är det väl bara bra? Hon kanske inte själv kan komma på vad hon ska göra som barnet gillar, därför kör hon på säkra kort. Om någon skulle bli störd av det är det väl barnet (om det nu upplever det som tjatigt att allt upprepas) inte du?

• sheena82

Stalker känns väl lite överdrivet... Men frågan är ju VARFÖR det stör dig? Är det för att du vill vara ensam om att göra sakerna med barnet eller är det för att du tycker hon har dålig fantasi?

• sheena82

Men gör inget utöver det nödvändiga med barnet då om du nu blir så irriterad. Se om hon själv hittar på något.

• sheena82

Men då får du ju leva med det? Jag ser inte riktigt problemet faktiskt. Hon är inte elak mot dig eller nåt sånt, det enda hon gör är aktiverar sitt barn?

• sheena82

Hur blir barnet påverkat då? Hur märks det?

• sheena82

Du kan nog få bäst svar om du frågar henne

• sheena82

Beroende på hur bra kontakt ni har så kan du ju antingen fråga henne rakt ut ( om ni känner varann väl). Annars får du väl säga något i stil med : Barnet säger att vi brukar göra samma både hos oss och hos er, kan vi inte dela upp aktiviteterna lite så det inte blir så tjatigt?

• sheena82

Jag tror att hon härmar er för att hon vill känna att hon ger barnet samma möjligheter och upplevelser som ni. Att barnet ska ha det lika bra på båda ställena.

• sheena82

Ja just det, för att hon kanske vill att barnet ska ha samma på båda ställena, och inte behöva vara utan hos henne.
    Seriöst så jag vet ju såklart inte varför hon gör som hon gör, jag bara antar. MEN förmodligen är det du som mår sämst av det här. Och ju mer du irriterar dig desto sämre kommer du att må. Så länge barnet mår bra (vilket ju är prio 1) så försök släppa det. Gör era aktiviteter och låt henne härma. Du mår ju inte dåligt av att hon gör sakerna, du mår ju dåligt för att ni gör det först.

• sheena82

Hur vet du att hon har exakt samma då? är era hem kopior av varandra?

• sheena82

Okej, det låter ju kanske inte helt sunt, men det är ju inget du behöver lida av egentligen. Jag hde försökt skita i det helt enkelt.

• sheena82

Men det kanske är den dåliga kontakten som är hennes problem? Hon vill säkert känna sig lika bra i barnets värld som hon tycker ni är.

• sheena82

Men du har ju fått en del rådoch tips? Det är ju faktiskt ingen här som vet hur hon tänker, därför kan det vara svårt att ge dig det svar du vill ha. Prata med din sambo, prata med henne, gå på familjerådgivning? Hon kanske mår skitdåligt över situationen och vill kompensera genom att ge barnet allt ni ger? bara för att det var länge sen de separerade och ni har nya familjer nu, kanske hon mår dåligt över det iaf?

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!