• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • MalinEddie

Kan inte din barnets pappa prata med henne? Det är inte bra för barnet om ni bråkar om detta och den biologiska mamman och pappan borde lösa detta om det nu är ett verkligt problem.

• fostermamma

Sheena82 Hur ska jag lägga upp det ?
    Vad ska jag säga

• Villimey

Sen tycker jag att du ska slå upp ordet stalka, det betyder att man tvångsmässigt förföljer någon rent fysiskt eller att man trakasserar via telefon, sms osv.
    Att någon som hört dig prata om greklandsresor och att tacos är gott på fredagar och som senare beställer en resa till Kreta och gör tacos på fredag är inte att förfölja någon.

• fostermamma

Vi bråkar inte
    Och barnet har aldrig hört min o sambons diskution
    Han har ingen vidare kontakt med henne han undviker henne så gott han kan

• sheena82

Beroende på hur bra kontakt ni har så kan du ju antingen fråga henne rakt ut ( om ni känner varann väl). Annars får du väl säga något i stil med : Barnet säger att vi brukar göra samma både hos oss och hos er, kan vi inte dela upp aktiviteterna lite så det inte blir så tjatigt?

• fostermamma

AnnelieE
    Svårt att ta det som en komplimang
    Jag mår dåligt över det

Villime Du förstår inte hur pass illa det är o har du inget konkret tips kan du sluta skriva

• sheena82

Jag tror att hon härmar er för att hon vill känna att hon ger barnet samma möjligheter och upplevelser som ni. Att barnet ska ha det lika bra på båda ställena.

• fostermamma

Sheena82
    Jag trodde jag var smart som påpekat tidigare innan jul att vi tänkte köpa det här i julklapp så du vet o inte köper likadant
    Roligare att det finns olika saker :)

Vad tror du hände
    Hon smsade då min sambo o frågade hur
    Många julklappar o vad
    Han tänkte inte på det så han skrev allt
    Och EXAKT samma saker fick han i julklapp där

• fostermamma

Sheena82
    Men hon är ju barnets mamma
    Hon har man o nya barn o de lever ett bra liv o vem som helst skulle se de som en vanlig familj förutom detta

• fostermamma

Sheena82
    Men exakt samma leksaker schampon böcker mat möbler ?

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!